شناسهٔ خبر: 41260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرکل راهداری لرستان:

۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های لرستان آماده بهره‌برداری است

مجتمع خدماتی رفاهی معاون توسعه مدیریت و منابع مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: اکنون ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی آماده بهره‌برداری و ۱۱ مجتمع دردست احداث در جاده‌های استان داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، کیومرث محمودی، معاون توسعه مدیریت و منابع مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین ‌راهی از سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه لرستان و قرار گرفتن آن در مسیر ترانزیت شمال- جنوب و شرق- غرب، ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین ‌راهی فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری خصوصی است که در این زمینه ضمن رعایت ضوابط قانونی، همه تلاش خود را به‌کار خواهیم بست.

وی افزود: از آنجا که ارائه‌ خدمات مناسب به کاربران جاده‌ها رابطه مستقیمی با افزایش ایمنی سفر دارد، وجود مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی در کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی ایفا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تاکنون ۷۶ موافقت ‌نامه اصولی برای متقاضیان احداث مجتمع‌های خدماتی- ‌رفاهی بین ‌راهی در مسیرهای مواصلاتی استان صادر شده که درمجموع ۴۰ فقره از این موارد دارای اعتبار هستند.

وی با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌ راهی استان افزود: در حال حاضر ۱۱ مجتمع خدماتی بین راهی در حال ساخت داریم و ۱۰ مجتمع در فاز دوم و هفت مجتمع در فاز اول در دست بهره‌برداری هستند.

محمودی گفت: ۱۲مورد از موافقت‌نامه‌های اصولی مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی نیز در مرحله اخذ استعلام قرار دارند.

وی وجود تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای مواصلاتی را ظرفیتی مناسب برای فرهنگ‌سازی ترافیکی و ایمنی سفر عنوان کرد و افزود: درمجموع ۴۷ تابلوی اطلاعاتی در محورهای لرستان متعلق به اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است که هفت تابلو در قالب تفاهم‌نامه در اختیار جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در راستای ایمنی عابران پیاده، تاکنون ۹ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی استان ساخته شده و دو دستگاه پل دیگر نیز در حال احداث است.

نظر شما