شناسهٔ خبر: 41289 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست کارگروه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان در سیستان و بلوچستان

جلسه دومین جلسه کارگروه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان با حضور کلیه اعضاء به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دفتر وی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، دومین جلسه کارگروه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان با حضور کلیه اعضاء به ریاست مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان در دفتر وی برگزار شد.

مالکی در حاشیه این جلسه گفت: هدف از  تشکیل این جلسه ارائه راهکارهای نوین کم‌هزینه (کوتاه‌مدت و درازمدت) در مهار طوفان‌های ماسه‌بادی و راه‌های جلوگیری از ورود شتر در محورهای پرتردد و کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای بود.

نماینده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به سفرهای تابستانی در ۳۰ نقطه از محورهای مواصلاتی راهداران و تجهیزات راهداری مستقر بوده که تردد در جاده‌ها به‌صورت روان برقرار باشد.

وی در خصوص جلوگیری از ورود شتر به جاده‌ها عنوان کرد: اقدامات کد شناسایی مالک شتر، شبرنگ جهت نصب بر روی زانو و گردن شترها انجام گرفته ولی بعضی از ساربان‌ها در این امر کوتاهی می‌کنند همچنین حفر کانال در مسیر عبور و مرور وسایط نقلیه انجام گرفته ولی کفایت ننموده لذا در صورت خرید بیل مکانیکی و تجهیزات دیگر در این خصوص در تمامی نقاط مورد نیاز حفاری انجام خواهد گرفت.

نماینده اداره کل هواشناسی گفت: ما در راه‌ها ایستگاه هواشناسی نداشته که نقاط حساس توسط این اداره کل شناسایی شده که در صورت تأمین اعتبار و اجرا در محل‌های موردنظر نصب خواهد شد.  

نماینده اداره کل دادگستری در امور پیشگیری از وقوع جرم هم گفت: ما در خصوص بحث ورود شتر به محور به لحاظ حفظ امنیت جانی مردم و مسافرین عزیز برای شناسایی مالکین و امورات حقوقی بعدی در صورت وقوع اتفاقات پیگیر هستیم تا تلفات جاده‌ای از برخورد با شتر کاهش یابد.

۱-ایجاد نیم تونل بر روی نقاط بحرانی ماسه خیز ریلی

۲-ایجاد سامانه مدیریت شتر با مشارکت امور دام جهاد کشاورزی و بخش امنیتی دادگستری استان

۳-پیگیری ایجاد ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط ماسه خیز محورهای مواصلاتی

۴-پیگیری خرید یک دستگاه بیل مکانیکی جهت حفر کانال در نقاط پرتردد شتر در جاده‌های اصلی

نظر شما