شناسهٔ خبر: 41290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی استان همدان:

۶۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی همدان شنی و خاکی است

آسفالت جاده رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۶۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی همدان شنی و خاکی است، گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال برای آسفالت ۸۰ کیلومتر راه روستایی نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، مسعود عسگری با بیان اینکه ساخت راه‌های روستایی و اجرای عملیات زیرسازی و روسازی از اقدامات این اداره است، گفت: استان همدان یک هزار و ۷۵ روستا دارد که ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر راه روستایی برای این تعداد وجود دارد.

وی با بیان اینکه عمده روستاهای بالای ۵۰ خانوار همدان از راه آسفالته برخوردار هستند، بیان کرد: دو هزار و ۶۷۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالته، ۲۹۸ کیلومتر از آن شنی و ۳۸۷ کیلومتر آن خاکی است.

عسگری عنوان کرد: امسال تا پایان ۳ ماه نخست سال ۹۶ به میزان ۹ هزار و ۵۰۰ متر از راه‌های استان آسفالت شدند که برای آن اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال هزینه شد.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه تا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال ۸۰ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی استان در صورت تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالته می‌شود.

عسگری بیان کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی و ابنیه فنی اتصال راه روستایی ترمیانک به محور شان‌آباد- هوش از توابع شهرستان تویسرکان که دارای ۱۱۵ خانوار و ۴۱۴ نفر جمعیت است آغاز شد.

وی عنوان کرد: عملیات اجرای زیرسازی به طول حدود ۱۰۰۰ متر و عرض ۷.۵ متر و دارای ۴ دستگاه ابنیه فنی توسط شرکت توسعه پایدار مسیر سبز و با نظارت اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی در حال اجرا است.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی همدان گفت: روستاهای ترمیانک هم‌اکنون از راه آسفالته مناسب برخوردار بوده و مسیر در حال احداث راه اتصالی روستای ترمیانک به مسیر شان‌آباد- هوش است که سبب کاهش زمان و مسافت سفر اهالی روستاهای ترمیانک و بهار آب به شهرستان اسدآباد و محور کرمانشاه می‌شود.

عسگری همچنین از اجرای بیس و آسفالت راه روستایی کرفس - ناکین در شهرستان رزن خبر داد و افزود: روستای کرفس دارای یک‌هزار و ۱۲۷ خانوار و ۴ هزار و ۸۸ نفر جمعیت و روستای ناکین شهرستان رزن دارای ۵۷ خانوار و ۱۹۰ نفر جمعیت است.

وی بیان کرد: عملیات اجرای بیس آسفالت به طول ۴ هزار متر و عرض ۵.۵ متر و ضخامت ۶ سانتیمتر توسط شرکت نوین سازه سینا و با نظارت اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی در حال اجراست.

رئیس اداره نظارت بر راه‌های روستایی راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: مسیر در حال احداث، راه ارتباطی دو روستای کرفس و ناکین بوده و علاوه بر مردم این روستاها در عبور و مرور مردم روستاهای دمورچی‌علیا، عین‌آباد و سنگ گران‌کوه نیز تسهیل می‌شود.

نظر شما