شناسهٔ خبر: 41298 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار مازندران:

۴۸ درصد حريم نوار ساحلی مازندران آزادسازی شده است

جلسه ‌ استاندار مازندران با اشاره به وجود ۴۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان از آزادسازی ۴۸ درصد حریم نوار ساحلی مازندران خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ربیع فلاح جلودار روز دوشنبه در نخستين جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان در سال جاري٬ آغاز طرح مدیریت یکپارچه سواحل را با رعایت حقوق دستگاه‌های مسئول و همراهی و پیگیری جدی هریک از آن‌ها٬ گامی ارزشمند برشمرد و گفت: در تلاش برای تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری برای استان هستیم که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.

‌ استاندار با اشاره به این که مازندران با ۴۸۰ کیلومتر ساحل٬ ۱۵ شهر ساحلی و حضور ده‌ها میلیون نفر گردشگر در استان٬ ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح‌های گردشگری دریایی دارد٬ افزود: مطالعات شناسایی و جانمایی مکان‌ها و مسیرهای مناسب گردشگری دریایی در سواحل استان تهیه شود.

‌  وی با بیان این که اجرای طرح‌های گردشگری ساحلی برجسته در استان از ضروریات است٬ اظهار داشت: باید از ظرفیت دریا در راستای تقویت اقتصاد مازندران بهره گیری بهینه صورت گیرد.

‌ ربیع فلاح در ادامه بر آزاد سازی سواحل بعنوان یک مأموریت مهم استان در این راستا تاکید کرد و عنوان داشت: تاکنون ۴۸ درصد از حریم سواحل آزاد شده و در جهت مدیریت یکپارچه سواحل٬ مشاوری در حال شناسایی استعدادهای مناطق مختلف است.

‌ مقام عالی دولت در استان٬ با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر آزاد سازی سواحل٬ گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است و در تلاشیم با اخذ دستور رییس جمهور محترم٬ دستگاه‌های دولتی را نیز در رعایت قانون ملزم نماییم.

‌ استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب پرچم‌های آبی و زرد در سواحل٬ خاطر نشان ساخت: باید دلایل آلودگی برخی نقاط ساحلی شناسایی و برنامه ای برای کاهش نقاط آلوده تدوین شود.

‌ رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع مدیریت یکپارچه سواحل در شهرهای ساحلی استان از پایش پارامترهای توسعه گردشگری دریایی با اولویت حفظ محیط زیست خبر داد.

‌ ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران نیز گفت : از ۵۵ شناگاه استان ۱۲ مورد آلوده است که با سنجش بار میکروبی قرار شد پرچم زرد و آبی در این مناطق نصب شود.

نظر شما