شناسهٔ خبر: 41318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دفتر ساخت راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی:

سه هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت می‌شود/ بهره‌مندی ۹۱.۵ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور از راه مناسب

راه روستایی سرپرست دفتر ساخت راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای بهسازی و آسفالت مقدار ۳ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، محمود محسن زاده در حاشیه نشست بررسی وضعیت راه‌های ارتباطی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان در گفت و گوی اختصاصی گفت: برای تحقق این مهم مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: علاوه بر پیش‌بینی این میزان اعتبار، دولت ۳۹۰ هزار تن قیر رایگان نیز در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار می‌دهد.

محسن زاده اضافه کرد: علاوه بر این اعتبارات و قیر رایگان، برای تحقق برنامه بهسازی و آسفالت سه هزار کیلومتر از راه‌های روستایی، استفاده از منابع مالی استان‌ها و مشارکت دهیاران و خیرین نیز در اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

سرپرست دفتر ساخت راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی از بهره‌مندی ۹۱،۵ درصد از روستاهای بالای ۵۰ خانوار کشور از راه مناسب خبر داد و گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور و در صورت تأمین منابع و اعتبارات لازم، تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار از نعمت راه مناسب آسفالته بهره‌مند می‌شوند.

محسن زاده افزود: در حال حاضر ۲۰۴ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن‌که بیشتر شامل روستاهای بالای ۵۰ خانوار می‌باشد، آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: پس از پایان بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار، راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز بهسازی و آسفالت می‌شود اگرچه در برخی استان‌ها، کار آسفالت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

حضور این مقام مسئول به همراه علیرضا محفوظی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی و نیز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در منطقه گنبدکاووس با هدف بازدید از راه‌های ارتباطی این شهرستان بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و ۵۰۷۲ کیلومترمربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است و ۵۹۶ کیلومتر راه روستایی دارد که ۳۹۶ کیلومتر آن آسفالت شده و بقیه شنی و خاکی است.

نظر شما