شناسهٔ خبر: 41323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی استان ایلام

رفع تصرف بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی استان ایلام از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی در اداره کل راه و شهرسازی استان رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام این میزان رفع تصرف با تشکیل بیش از ۶۰ پرونده قضایی محقق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این خصوص گفت: با تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی در اواخر سال ۱۳۹۴ در اداره کل راه و شهرسازی استان و همکاری نیروی محترم انتظامی و مراجع قضایی با این یگان روند حفاظت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف این اراضی و آزادسازی اراضی تصرف شده توسط افراد سودجو روند منسجم و مناسبی به خود گرفت که این مهم به آزادسازی بیش از ۶۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در این مدت شده است.

میرجعفریان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۵، ۵۰ هزار مترمربع از اراضی ملی استان رفع تصرف شد و امسال نیز تاکنون بیش از ۱۵ هزار مترمربع رفع تصرف ارضی ملی داشته‌ایم.

وی افزود: علاوه بر رفع تصرف این میزان از اراضی ملی، یگان حفاظت از اراضی ملی رویکردی پیشگیرانه داشته به طوری که تصرف جدید در اراضی ملی در حد صفر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به سامانه الکترونیکی گشت حفاظت از اراضی ملی سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد و در توضیح آن گفت: با به‌کارگیری این سامانه تمامی اراضی ملی و دولتی لحظه‌ای و مستمر تحت نظر قرار داشته و هر گونه تغییر در این زمین‌ها رصد شده و امکان تصرف توسط افراد سودجو را تا حد بسیار بالایی غیرممکن خواهد کرد.

نظر شما