شناسهٔ خبر: 41324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تویسرکان خبر داد:

ترمیم و تجهیز سیستم روشنایی تونل ولایت تویسرکان

تونل رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تویسرکان از اصلاح کلی، تعویض کابل، ترمیم و تجهیز سیستم روشنایی، لکه‌گیری، آسفالت و خط‌کشی تونل ولایت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، ابراهیم نانکلی افزود: سیستم روشنایی تونل‌ها به جهت مسئله تطابق نور برای کاربر جاده همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است لذا اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تویسرکان نسبت به این مهم اقدام کرد.

وی به فرسودگی بعضی از کابل‌های برق نصب شده در تونل اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت وجود نور کافی در تونل‌ها و نیاز به ترمیم خطوط برق‌رسانی داخل تونل، کابل تونل ولایت به طول ۱۵۵۰ متر به طور کامل تعویض شد.

وی بیان کرد: علاوه بر تعویض دوطرفه کابل برق با توجه به نقص سیستم روشنایی ۲۵ عدد از لامپ‌های دارای مشکل نیز تعویض و روشنایی‌های داخل تونل به طور کلی اصلاح و تأمین شد.

رئیس اداره راهداری این شهرستان یادآور شد: افزایش سطح ایمنی در جاده‌ها یک ضرورت و از اهداف اصلی سازمان راهداری است و این موضوع در تونل‌ها حساسیت بیشتری داشته و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نانکلی تصریح کرد: به علت شرایط خاص و متفاوت تونل‌ها با محیط باز، حوزه فعالیت برای انجام هر گونه عملیاتی تعمیراتی جاده‌ای در این مکان، باعث محدودیت تردد در منطقه عملیاتی و مستلزم مسدود کردن تونل است.

وی افزود: به همین علت، به منظور انجام عملیات اصلاحی روشنایی، لکه‌گیری آسفالت و خط‌کشی در این تونل با هماهنگی مرکز مدیریت راه‌های کشور به مدت ۵ روز از ساعت ۱۳ الی ۱۸ با مسدود نمودن تونل و هدایت ترافیک عبوری از مسیر کنارگذر نسبت به عملیاتی نمودن امور مذکور اقدام شده است.

گفتنی است تونل ولایت در محور تویسرکان- خیرآباد به طول ۷۷۷ متر تنها تونل استان همدان است و ترمیم و اصلاح آسفالت جاده، پاک‌سازی کانال‌های تونل و برطرف کردن چاله‌ها و موانع مسیر به طور مستمر انجام می‌شود.

نظر شما