شناسهٔ خبر: 41350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین انجام شد:

ابلاغ طرح جامع شهر بوئین‌زهرا با اولویت تأمین کاربری

حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع شهر بویین‌زهرا در کارگروه امور زیربنایی بررسی و پس از تصویب در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حمیدرضا نجفی با اعلام این خبر گفت: طرح جامع شهر بوئین‌زهرا در کارگروه امور زیربنایی بررسی و تصویب و سپس مورد تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: این طرح در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز بررسی و مورد تصویب قرار گرفت و از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استان ارسال و پس از رفع و انجام اصلاحات، از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به استان ابلاغ شد.

نجفی افزود: طرح جامع شهر بوئین‌زهرا با اعتبارات استانی به تصویب رسیده و در طرح پیشنهادی سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق ۲۵۵۳۰ و با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تأمین کاربری‌های خدماتی و عمومی با محدوده‌ای به مساحت ۳۷۷ هکتار بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده تهیه گردد.

رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران حریم شهر حداکثر تا ۵ برابر محدوده مصوب شهر تعیین شده است.

نظر شما