شناسهٔ خبر: 41356 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

ارتقای شاخص‌های توسعه آذربایجان‌غربی با اولویت حوزه حمل‌ونقل

جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی بر تمرکزگرایی و زمان‌بندی پروژه‌های راه و شهرسازی و نیز واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، ناصر حضرتی پر با بیان اینکه تقویت بنیه صنعت و تولید داخلی و نیز برپایی اقتصادی توانمند در گرو توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است، گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی در راستای اهداف توسعه و عمران استان ضروری است.

وی ادامه داد: لازم است تمرکزگرایی پروژه‌های راه و شهرسازی استان، تعیین و تکلیف مطالبات پیمانکاران، ساماندهی نیروهای انسانی و شفاف‌سازی هزینه‌های جاری در رأس برنامه‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی بر حرکت جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه حمل‌ونقل تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی استان مشکل اعتبار ندارد بلکه اولویت‌بندی پروژه‌ها باید مدنظر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی به شاخص‌های آذربایجان‌غربی در حوزه ساخت و توسعه راه‌های استان اشاره کرد و گفت: استان به لحاظ شاخص طول راه‌ها در رتبه ۱۰ کشوری و به لحاظ شاخص ساخت آزادراه و بزرگراه در رتبه ۲۲ کشوری قرار دارد.

ابراهیم مبارک قدم افزود: رتبه آذربایجان‌غربی از نظر شاخص طول راه‌های اصلی ۱۴ است.

مبارک قدم نرخ متوسط رشد آزادراه و بزرگراه در کشور را ۷/۷ اعلام و نرخ متوسط رشد راه‌های اصلی را ۴/۳ اعلام کرد و گفت: علی‌رغم زحمات سال‌های اخیر در توسعه شبکه بزرگراهی و شریانی استان به دلیل پایین بودن رشد شبکه راه‌ها نسبت به میانگین کشوری باید سهم اعتبارات حمل‌ونقل استان در سطح ملی و استانی باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تأمین نقدینگی برای پروژه‌ها ضروری است بر استفاده از روش‌های جدید تأمین منابع مالی از جمله اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تأکید کرد.

مبارک قدم افزود: تعیین و تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام، تمرکز منابع در پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی و نقش محورها در کریدورهای ملی و منطقه‌ای و توزیع اعتبارات راه‌های روستایی برحسب محرومیت شهرستان‌ها روستاهای بالای ۵۰ خانوار در برنامه‌ریزی ساخت و توسعه راه‌های استان لحاظ خواهد شد.

در بخش اداری و هزینه‌های جاری نیز ترمیم حقوق و مزایای پرسنل و توجه به هزینه‌های جاری ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی استان با توجه به انتزاع راهداری و کاهش اعتبارات تعمیر، تجهیز و نگهداری ساختمان‌ها و ماشین‌آلات از موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود.

نظر شما