شناسهٔ خبر: 41359 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

توسعه ریلی به بنادر مهم کشور برسد/ بندر امام می‌تواند قطب منطقه باشد

قطار باری نماینده مردم خرمشهر گفت: در صورت توسعه ریلی منطقه خرمشهر و آبادان و اتصال ریلی به بندر امام خمینی (ره)، شاهد رشد سهم جابجایی بار خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ عبداله سامری با بیان اینکه در بحث حمل و نقل به خصوص راه آهن در منطقه خرمشهر نیازمند اقدامات بیشتری هستیم، گفت: اگر تاریخچه راه آهن را بررسی کنید، حلقه‌های مفقوده‌ای هستند که باعث شده است این دغدغه‌ها حاکم باشد.

وی افزود: امروزه در وزارت راه و شهر سازی اندیشه خوبی در بحث توسعه زیر ساخت‌های فرودگاهی، دریایی، ریلی و جاده‌ای وجود دارد.

سامری تاکید کرد: بندر امام به عنوان یکی از بنادر بزرگ در خاورمیانه می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و می‌تواند به عنوان هاب منطقه مد نظر باشد.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: در صورت توسعه ریلی منطقه خرمشهر و آبادان و اتصال ریلی به بندر امام خمینی (ره)، شاهد رشد سهم جابجایی بار خواهیم بود.

وی گفت: یک ایستگاه عظیم در بخش مسافری در بندر ماهشهر ایجاد شده، باتوجه به اینکه منطقه صنعتی است ایاب و ذهاب ورفت آمد به مرکز خیلی زیاد است، که بایستی آن را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا، توسعه حمل و نقل ریلی در بخش بار، بحث بنادر خشک یا ایلند پورت یکی از مباحث بسیار مهم تلقی می‌شود است که می‌توان منطقه اندیمشک و امثال آن را به عنوان بهترین نقطه در توزیع بار و محموله‌ها با توسعه شبکه ریلی تبدیل کرد.

حرکت به سمت اهداف سازمان با اجرای کامل قوانین

مشاور فرهنگی مدیر عامل راه آهن هم بر حفظ و رعایت قوانین کار و حرکت به سمت اهداف سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی بیاتی مشاور فرهنگی مدیر عامل و دبیر ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی راه آهن به مناسبت آغاز دهه کرامت، با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسبی است تا مومنان بیش از گذشته به اعمال و افکار خود توجه بیشتری داشته باشند، بیان داشت: کرامت انسانی را در زندگی خود فراموش نکنیم و با نیروی عقل و فکر از آن مراقبت کنیم.

وی راه آهن را حرکت، تلاش و سختی برای رسیدن به مقصد بیان کرد و گفت: دین اسلام به حرکت و تلاش بسیار تاکید دارد بنابراین باید ضمن قدرشناسی فرصت‌ها در جهت آینده‌ای روشن قدم برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین بیاتی تصریح کرد: باید ضمن قدرشناسی این دهه، قرآنی حرکت کرده و عفاف را در تمام شئون زندگی خود رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر در هر سازمان و یا ارگانی فعالیت می‌کنید ضمن حفظ قوانین کار و حرکت به سمت اهداف آن سازمان، بایستی همدیگر را به اعمال نیک تشویق و ترغیب کرده و در راه درست قدم برداریم.
سرهنگ پاسدار داود عباس زاده مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن نیز در ادامه این مراسم تاکید: هر اقدامی که انسجام و همفکری کارکنان یک سازمان را به دنبال داشته باشد درست است و مغایر با برنامه‌ها و سیاست‌های آن سازمان مربوطه نیست.

وی تصریح کرد: در آشفته بازار کینه دشمنان اسلام که مدام هشدارهای غلط نشان می‌دهد، ما بایستی به علم و کسب آن توجه ویژه داشته باشیم، زیرا ما از فرهنگ بسیار غنی برخورداریم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن تاکید کرد: ما نباید برای فرهنگ بیگانه در کشور خود فرش قرمز باز کنیم و خود عامل دشمن و پیاده نظام دشمن باشیم.

سرهنگ پاسدار داود عباس زاده یادآور شد؛ با توجه به وجود فرهنگ غنی در کشور خود بنیادهای علمی را تقویت و سمت و سوی رفع عیوب خود پیش رویم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از تجربیات و استفاده از اقوام گذشته و عبرت گرفتن از گذشتگان یک ضرورت است.

گفتنی است؛ در جلسه هم اندیشی و نشست صمیمی خواهران بسیجی و کارکنان راه‌آهن پیرامون حجاب و شخصیت زن در اسلام سخنرانی شد.

نظر شما