شناسهٔ خبر: 41372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گزارش داد:

جزئیات تردد وسایل نقلیه در جاده‌های هرمزگان در تیرماه ۹۶

ترددشمار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان جزئیات تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان در تیرماه ۱۳۹۶ را گزارش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسـتان هرمزگان، داریوش باقر جوان گفت: در تیرماه ۱۳۹۶ تعداد ۹۶۷۵۰۹۹ تردد در جاده‌های استان صورت گرفته که ۳۰ درصد از کل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین حجم تردد در محور بندرعباس- بندر شهیدرجایی با ۲۶۱۰۸۴ وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح جاده‌های استان معادل ۲۰۰ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۱۰۴۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را ۷۲ کیـلومتـر در سـاعت عـنوان کـرد و افـزود: بیشترین ســرعت متوسط در این مدت ۱۱۸ کیلومتر در ساعت مربوط به محور درگهان - قشم بوده است.

وی بیان کرد: کمترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با ۲۰ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور سه‌راهی چهوو-لامرد بوده و گفتنی است که ۱۰ درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندر شهیدرجائی-بندرعباس با ۱۷۱۰۸۷ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل‌ذکر است از مجموع کل تردد ۱۴ درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور درگهان - قشم با ۱۳۲۴۶۸ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

داریوش باقر جوان با تأکید بر اینکه در تمام محورهای استان دوربین‌های تردد شمار و کنترل سرعت این اداره کل در طول شبانه‌روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌کنند، عنوان کرد: اطلاعات متخلفین سرعت غیرمجاز به‌صورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌گردد.

نظر شما