شناسهٔ خبر: 4140 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمدرضا باهنر مطرح کرد:

جامعه اسلامی مهندسین، حلقه واسط حاکمیت و فعالان حرفه مهندسی/ انجام تقسیم‌بندی سیاسی - حرفه‌ای در جامعه اسلامی مهندسین

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: این تشکل به هیچ عنوان در کار حرفه‌ای و تخصصی مهندسی، کار حزبی و سیاسی را وارد نمی‌کند.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین تشکلی صنفی سیاسی است که ۲۲ سال از فعالیت آن می‌گذرد؛ در میدان رقابت‌های سیاسی جایگاه نسبتا خوبی دارد و با خط مشی اصولگرایی در همه انتخابات‌ها فعال بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: یکی از دغدغه‌های ما در جامعه اسلامی مهندسین این بوده که در کنار فعالیت‌های سیاسی، فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی هم داشته باشد؛ ولی راهش این نیست که ما هم در این تشکل، کار مهندسی کنیم؛ چون در کشور تشکل‌های مهندسی زیادند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده مهندسی نقش مهمی در تولید و آبادانی کشور دارد، نیازمند حمایت‌های جدی از طرف حاکمیت است؛ اگرچه تعداد زیادی از وزارت‌خانه‌ها مثل نفت، نیرو راه و شهرسازی و ... کار و فعالیت مهندسی می‌کنند، اما اینکه یک تشکل حرفه‌ای و خصوصی که از خانواده بزرگ مهندسی در حاکمیت دفاع کند، جایش خالی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه فکر می‌کردم جامعه اسلامی مهندسین باید چنین جایگاهی را داشته باشد که از یک طرف به حاکمیت مرتبط باشد و از نظام دفاع کند و از طرفی دیگر وکیل مدافع مهندسان در داخل حاکمیت بوده و برای آبادی و رونق اقتصادی و کارآفرینی تلاش کند.

وی گفت: جامعه اسلامی مهندسین به هیچ عنوان در کار حرفه‌ای و تخصصی مهندسی، کار حزبی و سیاسی ندارد؛ بلکه افراد عضو یک حرفه فارغ از هر گونه تفکر سیاسی دور هم جمع می‌شوند تا از یک سو خدمات متقابل با مدیران تشکل و با یکدیگر داشته باشند و از سوی دیگر ما به عنوان مدیران این تشکل، اولا از منافع مهندسان در حاکمیت دفاع و ثانیا منویات حاکمیت را به آنها منتقل کنیم.

باهنر ادامه داد: قبول داریم که در ابتدای راه حمایت از اعضای حرفه مهندسی هستیم؛ اما با استقبالی که بخش‌های مهندسی از این اقدام ما می‌کنند، احساس می‌کنیم که این کار جهش خوبی باشد تا خدمات متقابل جامعه مهندسی و حاکمیت مانند مجلس، دولت و ... به نفع مردم باشد.

وی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین در طول ۲۲ سال گذشته هر دو سال یک بار مجمع عمومی تشکیل می‌دهد و اخیرا هم یازدهمین آن را برگزار کرده است؛ اما این گونه اقدامات صرفا مربوط به فعالیت‌های سیاسی این تشکل است.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد کارهای حرفه‌ای غیر سیاسی انگیزه‌های سیاسی آنگونه که در فعالان سیاسی دیده می‌شود، وجود ندارد، تأکید کرد: خیلی از افراد حرفه‌ای نظام مهندسی هستند که علاقه‌ای که فعالیت سیاسی از نوع حزبی آن ندارند؛ بنابراین ما در جامعه اسلامی مهندسی پنجره جدیدی برای آنها گشوده‌ایم و از این فضا به هیچ وجه نمی‌خواهیم استفاده سیاسی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه می‌خواهیم حلقه واسط میان حاکمیت و حرفه بوده تا دو طرف از منافع هم سود ببرند، گفت: الآن این تقسیم‌بندی سیاسی ـ حرفه‌ای در جامعه اسلامی مهندسین انجام شده و اگر کسی بخواهد عضو شود، می‌تواند یکی از دو شاخه حرفه‌ای و سیاسی را برگزیند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۶:۰۳خبرنگار 0 0

    خبر بسیار عالی و آموزنده ای است
    
                                

نظر شما