شناسهٔ خبر: 41411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیر شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری خبر داد:

انتخاب شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایلوت بازآفرینی در ستاد ملی کشور

مجید روستا عضو هیئت مدیر شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان پایلوت (نمونه) بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی کشور خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس ۹ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی در سه سکونتگاه غیررسمی این شهر شامل سیدآباد، بدلجه و مدرسی برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مجید روستا روز چهارشنبه در جلسه بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر گنبدکاووس گفت: تخریب و بازسازی یک واحد آموزشی قدیمی، احداث خانه‌های محله، استقرار پایگاه‌های بهداشتی و درمانی، ایجاد شبکه‌های معابر و آسفالت آن، توسعه کسب و کارهای خرد با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از جمله اقداماتی است که در این طرح اجرایی می‌شود.

روستا با تأکید بر ضرورت مشارکت همگانی دستگاه‌ها و نهادهای متولی در طرح بازآفرینی و ارائه خدمات به مردم سکونتگاه‌های غیررسمی یادآور شد: بخشی نگری مهم‌ترین اشکال در پیشبرد برنامه‌ها است که دستگاه‌ها باید از آن بشدن پرهیز نمایند.

وی افزود: از فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز خواسته شده با تدوین یک برنامه اقدام مشترک و اولویت‌بندی طرح‌ها در سه محله سیدآباد، بدلجه و مدرسی این شهر، پیگیر اجرای آن با مشارکت نهادهای متولی باشد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این جلسه ادامه داد: حدود ۱۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطق شهری کشور را بافت‌های فرسوده و تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از مجموع این عرصه‌ها، ۲۵ هزار هکتار آن بافت تاریخی، ۵۴ هزار هکتار بافت فرسوده و ۶۰ هزار هکتار آن را نیز سکونتگاه غیررسمی تشکیل می‌دهند.

روستا گفت: درمجموع ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در این سه نوع بافت زندگی می‌کنند که بر اساس سند ملی بازآفرینی در سال ۹۳، نیاز به توجه جدی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و درمانی دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای ارائه خدمات اشاره شده به مردم ساکن در این سه نوع بافت تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید بر اساس شرح وظایف تعیین شده، مشارکت داشته باشند.

در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و چند تن از مدیران این شهرستان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز این شهرستان ۳۵۰ هزار نفری، در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما