شناسهٔ خبر: 41417 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

پیشرفت ۸۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه/ آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی در حاشیه شهر مشهد/ آغاز عملیات احداث آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان

گزارش آخر هفته  خبر پیشرفت ۸۵ درصدی ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه از سوی استاندار،آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی در حاشیه شهر مشهد، آغاز عملیات احداث آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار – سمنان و اعلام بهره‌برداری ۶۰ درصدی از پل پردیسان در استان قم از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اداره کل راه و شهرسازی همدان در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی رتبه برتر را به دست آورد.

گلستان

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: برای کنترل بهداشتی دقیق و کامل و جلوگیری و کاهش حمل بدون بارنامه و در نتیجه کاهش میزان قاچاق فرآورده‌های دامی، طرح اتصال سامانه‌های الکترونیکی سازمان دامپزشکی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای حمل‌ونقل این کالاها اجرا و استان گلستان پایلوت اجرای این طرح شد.

یزد

مدیرکل اداره راه و شهرسازی یزد با تأکید بر تهیه طرح بازآفرینی بافت تاریخی شهرهای یزد و میبد بیان کرد: این طرح که باید با اولویت ساماندهی مراكز محلات، مرمت خانه‌های با ارزش  و تدوین ضوابط و مقررات ویژه ساخت و ساز با تاكید بر معماری گلین و همچنین با مدیریت متمركز راه و شهرسازی اجرا شود از اولویت‌های اصلی استان نیز محسوب می‌شود.

زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۶، ۶ فقره موافقت اصولی جدید به منظور احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌های استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان این اداره کل و شهرداری قزوین از آغاز اجرای دو طرح بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری هادی‌آباد و لالوآباد با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

خوزستان

استاندار خوزستان بازگشت مردم به شهرهای ساحلی و جلوگیری از مهاجرت مردم از شهرهای ساحلی را ایده مناسب وزیر راه و شهرسازی خواند و گفت: بهبود اقتصاد منطقه اروندکنار نیازمند اقدامات جدی است.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پروژه پل پردیسان به علت عدم همکاری شهرداری در اتمام تملکات پل تنها با ۶۰ درصد ظرفیت افتتاح می‌شود.

اردبیل

با حضور مسئولین شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از بافت‌های فرسوده و ناهمگون شهری شهرستان گرمی بازدید به عمل آمد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت اصلی این اداره‌کل تکمیل بخشی از کریدور غرب در حوزه این استان است، از پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه‌های مسکن مهر استان خبر داد و گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی استان در پنج شهرستان آذربایجان غربی متمرکزند و بافت‌های ناکارآمد شناسایی شده استان نیز ۳۰۶۳ هکتار است که ۱۱ درصد از مساحت شهری آذربایجان غربی را در برمی‌گیرد.

خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از آغاز راه‌اندازی سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی) در ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت در این استان خبر داد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: یك قطعه زمین دراختیار این اداره‌کل به مساحت حدود چهار هكتار در ابتدای ورودی كمالشهر برای احداث فضای سبز به شهرداری واگذار می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد

بیش از ۵۰ کیلومتر لکه‌گیری و آسفالت راه روستایی در شهرستان باشت کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده محترم مردم باشت و گچساران به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که امام‌جمعه شهرستان باشت با اشاره به خدمات بی‌بدیل اداره راه و شهرسازی استان گفت: در حوزه راه تلاش‌های بسیار زیادی در شهرستان باشت انجام شده که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

کرمان جنوبی

فرمانده یگان حفاظت جنوب استان کرمان گفت: ۲۵۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان عنبرآباد شهرک خدا آفرین که مورد ساخت و ساز قرار گرفته بود از دست متصرفین خارج شد.

اصفهان

محور دامنه – خوانسار – گلپایگان – خمین از محورهای ترانزیتی و بین استانی است که ۲ استان اصفهان و مرکزی را به هم وصل می‌کند و احداث باند دوم آن از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می‌شود و برای تکمیل به ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

۱۱۰ مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای اصفهان و شاهین‌شهر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از افتتاح ۲۲.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی استان طی هفته دولت خبر داد و با بیان اینکه امسال پرونده مسکن مهر کردستان بسته می‌شود، گفت: ۵۱ درصد جمعیت شهری کردستان در بافت ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند و حدود ۱۲ درصد مساحت سنندج به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص دارد.

سمنان

با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه از عملیات اجرایی احداث آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار – سمنان به طول ۱۱۵ کیلومتر بازدید به عمل آمد.

خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به‌منظور بررسی و بازدید از پروژه‌های در دست اجرا به شهرستان طبس سفر کرد، این در حالیست که عملیات آسفالت راه روستایی قنبرآباد - رضویه به پایان رسید.

هرمزگان

رئیس شورای حمل‌ونقل استان هرمزگان بر برنامه‌ریزی اساسی در چهار حوزه حملی نقلی جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی با کمک کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

مرکزی

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی استان مرکزی در خردادماه امسال به ۸ هزار مترمربع بالغ می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه تنها حدود سه درصد از واحدهای مسکن مهر این استان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید باقی‌مانده است، از برنامه‌ریزی برای بهسازی ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی در سه شهر استان خبر داد و گفت: مطالعات ساخت آزادراه اراک- سلفچکان انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

گیلان

طرح جامع هشت شهر استان گیلان به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان ابلاغ شد در حالیکه طرح جامع – تفصیلی شهر رودبنه تصویب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: یکی از اهداف ما در سال ۹۶ استفاده از بخش خصوصی برای تأمین منابع پروژه در سطح استان است.

کرمانشاه

اسداله رازانی استاندار کرمانشاه گفت: طرح راه آهن کرمانشاه مانند جاده‌های استان یک طرح زیرساختی است که می‌تواند به توسعه و کاهش بیکاری استان کمک زیادی کند.

خراسان رضوی

عملیات اجرایی ۹ پروژه عمرانی در حاشیه شهر توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

نظر شما