شناسهٔ خبر: 41444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای بازآفرینی شهری استان مرکزی عنوان کرد:

احیاء بافت‌های فرسوده شهری، نیازمند همگرایی دستگاه‌های مسئول، فرهنگ‌سازی و اراده همگانی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، تعامل و همگرایی بین دستگاهی، فرهنگ‌سازی و اراده همگانی را فاکتورهای اصلی موفقیت در طرح‌های احیاء بافت‌های فرسوده شهری عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم یکی از رویکردها و راهبردهای اساسی دولت تدبیر و امید، تمرکز بر پیشبرد طرح‌های احیاء و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای شهری در شهرهای کوچک و بزرگ کشور است. در استان مرکزی نیز با برخورداری از دست‌کم ۳۰ درصد جمعیت حاشیه‌نشین در شهرهای بزرگ و یا برخوردار از بافت‌های تاریخی همچون اراک، ساوه، خمین و... طرح‌های مختلف عمران و بهسازی شهری در حال اجراست.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده در این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد اجرای طرح‌های شاخصی در این حوزه در جای‌جای نقاط شهری استان مرکزی بوده‌ایم که طرح بازگشایی معبر شهید فردین پور و مجتمع ۳۳۶ واحدی کوی باغ خلج اراک از آن جمله‌اند.

دبیر شورای بازآفرینی شهری استان مرکزی در این خصوص بیان کرد: هرگونه توفیق در اجرای بهینه و به موقع این‌گونه طرح‌های نوین شهری مستلزم فراهم آمدن یک سری پیش‌ شرط‌هاست که از این جمله می‌توان به فرهنگ‌سازی، ایجاد اراده عمومی و خواست مردمی (به ویژه در محلات هدف)، تعامل دستگاه‌های مجری طرح‌ها با متقاضیان (به ویژه بانک‌های عامل)، همگرایی بین دستگاهی و سایر مؤلفه‌هاست در استان مرکزی نظر به اهمیت اجرای به موقع این‌گونه طرح‌ها با برگزاری سلسله جلسات کارشناسی و اجرایی در سطح شهرستان‌ها به دبیری شهرداری‌ها و ریاست فرمانداران و در سطح استان به دبیری راه و شهرسازی و ریاست استاندار، طرح‌های بازآفرینی شهری را در ۹ محله هدف در شهرهای خمین، اراک و ساوه با همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول در حال اجرا داریم که متناسب با تخصیص اعتبارات لازمه این پروژه‌ها به تدریج به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.

نظر شما