شناسهٔ خبر: 41448 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

شکیبی‌نسب خبر داد:

نجات جان سرنشین یک قایق در آب‌های استان بوشهر

امداد و نجات دریایی معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سرنشین یک قایق موتوری که در آب‌های خلیج فارس موقعیت جغرافیایی و مسیر خود را گم کرده بود به وسیله شناور ناجی ۹ نجات پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی بندر بوشهر محمد شکیبی‌نسب، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: براساس اطلاعات دریافتی یک فروند قایق موتوری به شماره ثبت ۲.۲۹۶۰ ساعت ۰۵:۴۰ صبح روز چهارشنبه از بندر گناوه به مقصد خارگ حرکت کرده بود ساعت ۱۲:۰۰ با تماس تلفنی گم کردن مسیر و از دست دادن موقعیت جغرافیایی خود را اعلام می کند.
 
وی بیان کرد: شناور ناجی ۹ با هماهنگی و کنترل اداره بندر و دریانوردی خارگ اقدام به جست و جو می‌کند که به دلیل نداشتن موقعیت جغرافیایی قایق مفقود شده موفق به پیدا کردن قایق نمی‌شود.
 
شکیبی‌نسب افزود: در ادامه عملیات با هماهنگی های صورت گرفته با شرکت مخابرات موقعیت تماس تلفنی ردیابی و شناور در بخش غربی جزیره خارگ شناسایی می شود که با این اتفاق شناور ناجی ۹  بار دیگر برای پیدا کردن قایق راهی موقعیت احتمالی می شود.
 
وی با اشاره به تمام شدن سوخت و از کار افتادن سیستم جی. پی. اس قایق ناپدید شده  اظهار کرد: در عملیات جست و جوی دوم ناجی ۹، با جستجوی نقاط احتمالی در حدود ساعت ۱۴:۳۰ موفق به پیدا کردن شناور می شود.
 
وی یادآور شد: سرنشین قایق طبق گزارش ناجی ۹ به دلیل هوای بسیار گرم و آفتاب شدید دچار گرما زدگی شده که پس از انتقال وی به داخل شناور ناجی، شناور وی نیز یدک و به جزیره خارگ انتقال پیدا می کند.
 
شکیبی‌نسب ادامه داد: شناور ناجی ۹ حوالی ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه قایق و سرنشین آن را به جزیره خارگ رسانده که با اقدامهای صورت گرفته سرنشین قایق هم اکنون در صحت و سلامت کامل قرار دارد.

وی از فعال بودن تلفن اطلاع‌رسانی ۱۵۵۰ خبر داد و خاطر نشان کرد: تلفن اطلاع‌رسانی ۱۵۵۰ در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای اعلام اضطرار شناورها در خلیج فارس ایجاد شده که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم را از این مرکز دریافت کنند.

نظر شما