شناسهٔ خبر: 41459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

مسیر اهواز – شیراز چهار خطه می‌شود

بازدید استاندار خوزستان گفت: در برنامه‌ای سه تا چهارساله محور بین استانی اهواز- شیراز چهار خطه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ‌زنی باند دوم سه‌راهی آغاجاری – بهبهان که در این محور برگزار شد، اظهار کرد: باند دوم سه‌راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز است و در سه بخش اهواز – بهبهان، بهبهان به سمت بابا میدان و بخش آخر نیز از بابا میدان تا شیراز است. در این مدت دو بخش بهبهان به سمت بابا میدان و بابا میدان به سمت شیراز فعال‌تر از پروژه اهواز به سمت بهبهان بوده و تا حدی به این بخش از محور کم‌لطفی شده است.

 وی افزود: باند دوم سه راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز و بخشی از کریدور جنوب است که باید ایجاد شود تا زیرساخت ارتباطی کشور به یک سطح قابل قبولی از استانداردها برسد و بتواند به توسعه کشور کمک کند.

 استاندار خوزستان تصریح کرد: مسئولان خوزستان باید این مسائل را طلب کنند و با تلاش حق استان را بگیرند. چند بار درخواست شد تا اجرای پروژه به استان واگذار شود زیرا کارهایی که برای اجرا به استان تفویض شده است علی‌رغم بی‌پولی و کمبود اعتبار شاهد پیشرفت مناسبی در آن طرح‌ها بوده‌ایم.

 شریعتی عنوان کرد: تاکنون در کارهایی که به استان تفویض شده، پیمانکاران با استفاده از توان، ظرفیت و ماشین‌آلاتی که در اختیار دارند، کار را به خوبی پیش برده‌اند و این مسئله در حالی است که اعتباری نیز در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و از ظرفیت و توان پیمانکاران درون استان برای افزایش رفاه مردم استفاده شده است.

 وی گفت: باند دوم سه‌راهی آغاجاری – بهبهان یک قطعه از بزرگراه اهواز – شیراز و بخشی از کریدور جنوب است که باید ایجاد شود تا زیرساخت ارتباطی کشور به یک سطح قابل قبولی از استانداردها برسد و بتواند به توسعه کشور کمک کند اما در قطعه‌ای از این بزرگراه که در خوزستان قرار دارد، حق استان ادا نشده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در این مسیر از بهبهان به سمت بابا میدان با یک ردیف اعتباری در حال اجرا است. در این بخش از پل خیرآباد به سمت بابا میدان فعال است اما از بهبهان به سمت پل خیرآباد پروژه فعال نیست. در این زمینه باید حق استان ادا شود و حق گرفتنی است و استان باید حق خود را بگیرد.

شریعتی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها در فاصله زمانی چندساله شاهد چهار خطه شدن مسیر اهواز به شیراز باشیم تا مردم با اطمینان خاطر بهتری سفر کنند و دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان خوزستان در حمل کالا در کشور دارای رتبه اول است. همچنین از بابت جابه‌جایی مسافر استان خوزستان رتبه سوم کشور را دارد اما از نظر استانداردهای جاده در رتبه ششم قرار داریم و این به معنای آن است که تردد در جاده‌های خوزستان با خطر بیشتری مواجه است.

 استاندار خوزستان گفت: این مسئله می‌طلبد تا همه دست به دست هم برای توسعه استان تلاش کنند. باید از عقب‌ماندگی‌های ایجاد شده در استان عبرت بگیریم و با هم مخالفت نکنیم و برای عمران، آبادانی و توسعه کل استان تلاش کنیم. اگر بخشی از استان توسعه پیدا کند و بخشی از آن توسعه پیدا نکند، توسعه نامتوازن است و باید همه استان از نظر زیرساخت‌ها به صورت متوازن توسعه پیدا کنند.

 شریعتی با بیان این‌که زیرساخت‌ها باید برای کل استان اصلاح شود، خاطرنشان کرد: با توجه به قول‌هایی که داده شده، امیدواریم در یک سال آینده شاهد تکمیل کل مسیر اهواز – بهبهان باشیم. پیمانکاران نیز در این زمینه باید فعال شوند و انتظار داریم جاده با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی به اتمام برسد.

نظر شما