شناسهٔ خبر: 41463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری نخستین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان گیلان

جلسه نخستین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان گیلان با حضور نمایندگانی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سپاه، عتبات عالیات، پلیس‌راه، کانون حمل‌ونقل مسافر، حج و زیارت، گمرک آستارا، به مدیریت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، نازک‌کار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت مراسم باشکوه اربعین سرور و سالار شهیدان، بسیج امکانات، تجهیزات و تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت ارتقاء خدمت‌رسانی به زائرین را از عمده‌ترین اهداف برگزاری کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان برشمرد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان سپس گفت: با برگزاری مستمر جلسات این کمیته برآنیم تا ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد سال‌های گذشته در زمینه نقل و انتقال زوار اربعین زمینه حضور شایستهٔ زائران گیلانی مرقد امام حسین (ع) در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی سال جاری فراهم نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام اربعین بخش اعظم توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر استان همگام با سایر استان‌ها معطوف اعزام و جابجایی زوار می‌گردد یادآور شد: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۷۸ نفر زائر از استان گیلان با ۳۲۳ دستگاه اتوبوس به منطقهٔ مرزی مهران اعزام شدند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در سال گذشته ۶۱۰۰ نفر از زائران کشور آذربایجان و گرجستان نیز برای زیارت کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق مرز زمینی آستارا به مرز شلمچه اعزام شدند.

گفتنی است در این جلسه پس از بیان دیدگاه‌ها و نظرات اعضای این کمیته، مقرر گردید که جلسات به  صورت منظم برگزار گردد و همهٔ اعضا ضمن آسیب‌شناسی و بررسی توانمندی‌های موجود در حوزه‌های تخصصی خود به ارائهٔ برنامه بپردازند.

نظر شما