شناسهٔ خبر: 41467 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ابراهیمی خبر داد:

نجات جان ٧ صیاد در آبهای دریای عمان /قبل از اعزام به دریا حتماً به اخطاریه‌های هواشناسی توجه شود

نجات دریایی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد که ۷ صیاد طی دو روز در سه حادثه، توسط تیم عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آبهای دریای عمان نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ٧ نفر صیاد طی دو روز و در سه حادثه جداگانه در آبهای دریای عمان خبر داد.

سید حسن ابراهیمی در خصوص جزئیات این حوادث اظهار داشت: حادثه اول که در تاریخ ٩٦/٥/٤ رخ داد؛ ٣ سرنشین قایق صیادی که به علت هوای طوفانی و مشکل موتوری در فاصله ٩ مایلی بندر چابهار مضطرّ در دریا و نیاز مبرم به کمک داشتند توسط شناور ناجی ٥ نجات داده شدند.

وی افزود: در حادثه دوم که طی همان روز و در عملیاتی دیگر انجام پذیرفت پس از اطلاع مرکز جستجو و نجات، شناور ناجی ٥ به محل حادثه اعزام گردید که در ساعت ١٢ و ٢٠ دقیقه در فاصله ١٧ مایلی بندر چابهار موفق به نجات ٢ سرنشین قایق صیادی شدند. ایشان در ادامه از نجات ٢ سرنشین یک قایق صیادی دیگر پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آبهای دریای عمان خبرداد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ٩٦/٥/٥ مرکز MRCC اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به محض دریافت کمک و موقعیت یک قایق صیادی که دچار مشکل موتوری گردیده بود، با واکنش سریع و مدیریت عملیات؛ شناورهای ناجی ٥ و همیار ناجی به محل حادثه اعزام و موفق به نجات ٢ سرنشین قایق گرفتار پس از ١٨ ساعت سرگردانی در آبهای دریای عمان شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نجات یافتگان در صحّت کامل به سر می‌برند و وضعیت سلامتی آنها رضایت بخش گزارش شده است به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج‌ها توصیه داشت: قبل از اعزام به دریا حتماً به اطلاعات هواشناسی روزانه و اخطاریه های هواشناسی که توسط سامانه SMS برای مسئولین شیلاتی، دهیارها و بزرگان هر منطقه ساحلی ارسال می گردد توجه لازم و ویژه داشته باشند.

همچنین جهت اطلاع از وضعیت دریا با شماره ٣٥٣٢١٤١٥ ٠٥٤ تماس حاصل نموده و در هوای نامناسب از رفتن به دریا خودداری نمایند.

وی همچنین از صیادان خواست قبل از اعزام به دریا مسیر صید خود را به آشنایان اعلام نمایند و قایق‌ها به وسایل ارتباطی و GPS مجهز باشند. شماره چهار رقمی ١٥٥٠ (مرکز جستجو و نجات دریایی) به صورت ٢٤ ساعته آماده دریافت اطلاعات سوانح دریایی استان می‌باشد.

نظر شما