شناسهٔ خبر: 41475 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نامزدی ميراث صنعتی راه آهن پذيرفته شد

شرکت راه آهن اطلاعات پرونده ثبت جهانی در قالب ۱۰ سرفصل و ۵۰ بخش ، با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن و كارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ با پذیرفته شدن "نامزدی میراث صنعتی راه آهن ایران" در اجلاس اخیر یونسكو در لهستان، اطلاعات پرونده ثبت جهانی، با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن و كارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی با اشاره به ضررورت تكمیل پرونده تا آذرماه سال جاری، گفت: برای این موضوع بایستی پایگاه ثبت جهانی میراث راه آهن در شركت راه آهن ایجاد شود.

 وی تاكید كرد: فعالان این حوزه در شركت راه آهن بایستی ضمن پایش فعالیت ها، ساختار مدیریتی تهیه و تدوین كنند تا ارزیابی ها بدون مشكل صورت گیرد.

وحید علی قارداشی مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن با اشاره به موضوع اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت جهانی میراث راه آهن گفت: پرونده ثبت جهانی پس از مطالعه و بررسی مدارك، نقشه ها و اسناد موجود در وزارت امور خارجه توسط تیم كارشناسی راه آهن تهیه و تدوین شده است.

 وی افزود: موضوع راه اندازی موزه راه آهن نیز در دستور كار جدی قرار گرفته و خوشبختانه با اقدامات به موقع مناطق جنوب شرق و خراسان اقدام به ایجاد موزه در راه آهن خود كرده اند و به زودی در ناحیه آذربایجان و جنوب كشور نیز این موزه ها ایجاد می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما