شناسهٔ خبر: 41508 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول اداره حقوقی راهداری استان خبر داد:

تعلیق کارت هوشمند ۲۸ راننده برون‌شهری متخلف در خراسان جنوبی

حمل و نقل عمومی درون شهری مسئول اداره حقوقی اداره‌کل راهداری خراسان جنوبی گفت: کارت هوشمند ۲۸ راننده متخلف ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان به مدت یک ماه تا یک سال تعلیق شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، عفت رضائی، مسئول اداره حقوقی این اداره‌کل عنوان کرد: در تیر ماه امسال، یک جلسه کمیسیون ماده ۱۱ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۲۶ راننده ناوگان حمل ونقل عمومی استان خراسان جنوبی رسيدگی شد.

وی درخصوص آرای صادره در اين جلسه اعلام کرد: با توجه به اختیارات تفویض شده به استان برای رانندگانی که  دارای تخلف حمل ونقلی بوده‌اند تعلیق از یک ماه تا یک ساله  کارت هوشمند رانندگان در نظر گرفته شد.

  رضائی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش رانندگان  نیز عنوان کرد: تخلف عدم رعایت شئونات و موازین اخلاقی و شرعی، مسافرگیری اطراف پایانه مسافربری، جابه‌جائی بار بدون بارنامه، عدم مهار بار مناسب، دراختیار گذاشتن وسیله نقلیه به شخص فاقد صلاحیت، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده ازسوی رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رضایت آنها افزود: این اداره‌کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون شهری را دارد و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شده تا بتوانیم نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.

تخلفات مربوط به رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری در کمیسیون ماده ۱۱ دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حملو‌نقل بار و مسافر برون شهری با حضورمدیرکل، نماینده صنف مربوط، مسئول اداره حقوقی بررسی و احکام مربوط صادر می‌ شود.

رضائی در خاتمه یاد آور شد: درحال حاضرتعداد ۱۰ هزار و ۱۲۷ راننده در بخش حمل ونقل کالا و مسافر داخلی بین‌المللی استان فعال هستند که درصد بسیار کمی ازآنان مشمول تعریف تخلف از مقررات و قوانین می‌شوند و به لحاظ نظم کاری و رعایت مقررات درصد نسبی تخلفات در استان پایین است.

نظر شما