شناسهٔ خبر: 41517 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خدادادی گفت:

افزایش مهاجرت به تهران در سایه فقر روستاها/ ونق حاشیه‌نشینی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی است

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن هشدار نسبت به افزایش جمعیت تهران، گفت: افزایش مهاجرت به تهران در سایه فقر روستاها شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت سلمان خدادادی درباره افزایش جمعیت شهر تهران طی سال‌های اخیر، افزود: در افزاش جمعیت شهر تهران شاهد افزایش مهاجرت هستیم نه افزایش زاد و ولد، که این موضوع می‌تواند تا حد زیادی نگران کننده واقع شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش مهاجرت برای شهری مثل تهران جای تاسف دارد زیرا افزایش رشد جمعیت تهران یعنی افزایش حاشیه نشینی و رونق حاشیه‌نشین‌ها که یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس دهمف تصریح کرد: مقام معظم رهبری پنج موضوع را در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعلام کردند که یکی از آن حاشیه‌نشینی است.

وی یادآور شد: واقعیت آن است که حاشیه نشینی بستر مناسبی برای معضلات اجتماعی و گسترش اعتیاد، مفاسد، سرقت و موارد دیگر است که در این مناطق مشاهده می شود لذا باید تمهیداتی اندیشید تا این مهاجرت‌ها را مهار کرد.

خدادادی تاکید کرد: فقر، عدم توجه به روستاها و شهرهای کوچک، عدم اشتغال، درآمد ناکافی، عدم سرمایه گذاری و عدم تسهیلات مناسب سبب شده تا زندگی در روستاها سخت شود و مهاجرت‌ها به کلان‌شهری مثل تهران افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: علت مهاجرت فقر در شهرهای کوچک و روستاها است و دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا شاهد کاهش جمعیت تهران و حاشیه‌های آن باشیم./

نظر شما