شناسهٔ خبر: 41536 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تحویل ۸۰ هزار تن ریل تا پایان سال جاری به وزارت راه و شهرسازی

ریل گذاری معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان از تحویل ۸۰ هزار تُن ریل ملی به وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال خبر داد و گفت:بر اساس توافق انجام شده، ذوب آهن اصفهان تا پایان سالجاری ۴۰ هزار تُن ریل به راه ‌آهن و ۴۰ هزار تُن ریل به شرکت ساخت و توسعه زیربنایی تحویل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی ذوب آهن روز یکشنبه به نقل از احسان دشتیانه اعلام کرد: بر اساس توافق انجام شده، ذوب آهن اصفهان تا پایان سالجاری ۴۰ هزار تُن ریل به راه ‌آهن و ۴۰ هزار تُن ریل به شرکت ساخت و توسعه زیربنایی تحویل می دهد.

وی دلیل تأخیر در تحویل ریل به راه ‌آهن را که قرار بود تا پایان سال گذشته انجام شود، وجود پاره ای مشکلات در قرارداد و ضمانت‌ نامه‌ها اعلام کرد.

وی افزود: قرارداد ذوب آهن با شرکت راه‌ آهن برای تولید ریل بصورت ارزی بود که آن را به ریالی تبدیل کردیم.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن تصریح کرد: همچنین در ضمانت‌‌نامه‌ها مشکل هایی وجود دارد که برای برطرف شدن آنها به زمان نیاز داریم.

دشتیانه با اشاره به اینکه مسئولان شرکت توسعه زیرساخت و راه آهن، امکان واردات از طریق فاینانس و عدم توانایی در پرداخت نقدی و ارائه اوراق بجای بودجه نقد را مشکل اصلی خرید ریل از ذوب آهن اعلام کرده اند، گفت: برای برطرف شدن مشکل نقدی تامین ریل ملی، نیاز است دولت در قراردادهای بعدی، بودجه نقدی برای وزارت راه در نظر بگیرد تا خرید ریل‌ ها بصورت نقدی انجام شود.

وی تصریح کرد: ذوب آهن در حال حاضر برای گشایش فاینانس داخلی با مشکل‌های متعددی روبرو است.

معاون ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه این شرکت سرمایه گذاری سنگینی برای پروژه تولید ریل انجام داده است، گفت: کارشناسان راه آهن و سایر شرکت های داخلی مصرف کننده، خطوط نورد ریل و آزمایشگاه‌های این شرکت را که بر اساس استانداردهای روز دنیا و فناوری‌های کشور آلمان تاسیس شده‌اند، مورد ارزیابی قرار داده و کیفیت ریل ملی تولید شده در این شرکت را تایید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه روند تولید ریل ملی در ماه جاری با حضور بازرسان شرکت راه‌‌آهن در ذوب‌آهن از سرگرفته می‌شود، افزود: پیش از این، ذوب ‌آهن اصفهان بصورت آزمایشی سه هزار تُن ریل برای مصارف داخلی خود تولید کرده است.

دشتیانه گفت: تولید ریل ۴۶E۲ یا U۳۳ هم اکنون بطور کامل در این شرکت، عملیاتی شده و آماده تولید انبوه است.

وی ادعای جذابیت بیشتر تولید تیرآهن بال پهن نسبت به ریل برای این شرکت را رد کرد و گفت: نورد٦٥٠ ذوب آهن از توانایی تولید٤٠٠ هزار تُن ریل و انواع تیرآهن بال پهن و بال نیم پهن در سایزهای مختلف برخوردار است.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اضافه کرد: همچنین مصارف مربوط به تیرآهن های سنگین، محدود و اصلاُ امکان تولید صرف این کالا در نورد٦٥٠ بدلیل محدودیت بازار وجود ندارد در نتیجه این تحلیل که بر اثر جذابیت تولید تیرآهن، ذوب آهن اقدام به تولید ریل نمی کند، اطلاعاتی نادرست برای توجیه وارادت است.

اولین قرارداد فروش ریل ملی(۲۷ مهر ۹۵) با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل ذوب آهن اصفهان برای تحویل ۴۰ هزار تن ریل u۳۳ امضا شد.
قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیر سال ۱۳۹۳ با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن اصفهان به امضاء رسید.

واحد تولید ریل ملی با مشخصه فنی(UIC۶۰) بعنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه ۱۳ آبان سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ۲۸.۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است.

شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید ۲.۸ میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

نظر شما