شناسهٔ خبر: 41576 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیركل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن تاکید کرد:

ضرورت انجام سرمایه‌گذاری‌های ریلی بر پایه بار/ آموزش پرسنل راه‌آهن در حوزه مشتری‌مداری‌

مرتضی علی احمدی مدیركل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن اعلام كرد: برای اینكه بتوان به اهداف میان و بلند مدت حمل بار در زیر بخش حمل‌و‌نقل ریلی برسیم لازم است سرمایه‌گذاری بر پایه بار باشد و توجه و تمركز خاص بر مراكز عمده بار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مرتضی علی احمدی با بیان اینكه شركت راه‌آهن در راستای هدف سازمانی خود شرایط لازم و ضروری برای بهره‌برداری و نقل و انتقال حمل‌و‌نقل بار و مسافر در شبكه ریلی را فراهم كرده است، گفت: توسعه بستر فعالیت‌های حمل‌و‌نقل ریلی در مقایسه با دیگر شقوق حمل‌و‌نقلی، بستگی به توسعه زیرساخت‌ها از محل منابع عمومی دولت و آماده‌سازی شرایط بهره‌برداری از شبكه ریلی برای بخش ترابری از محل منابع داخلی راه‌آهن دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین فرآیند كسب و كار راه‌آهن جهت تامین منابع مالی خود، كسب درآمد از محل حمل‌و‌نقل بار تحت عنوان درآمدهای عملیاتی است بنابراین لازم است تمام اهداف و سیاست‌های راه‌آهن منطبق بر كسب و كار بار و جذب و افزایش منابع مالی از محل حمل بار قرار گیرد.

مدیركل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن عنوان كرد: برای اینكه بتوانیم به اهداف میان و بلند مدت حمل بار در زیر بخش حمل و‌نقل ریلی برسیم لازم است سرمایه‌گذاری بر پایه بار باشد و توجه و تمركز خاص بر مراكز عمده بار قرار گیرد.

احمدی اضافه كرد: آموزش پرسنل در بحث مشتری محوری ( مشاغلی كه با مشتری مستقیما روبرو هستند) از دیگر موضوعات مرتبط با اهداف راه‌آهن است تا ضمن شناخت و درك لازم به اصول بازاریابی و ارتباط با مشتری، مجهز به تكنیك‌ها و ابزارهای ارتباط با مشتری شوند.

وی اظهار داشت: این تكنیك‌ها در قالب سیستم‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات باید در خدمت بخش بازرگانی قرار گیرد تا در قبال بازار منعطف، زمینه را برای دسترسی به اطلاعات و رضایت مشتری فراهم سازد.

احمدی تاكید كرد: بخش بازرگانی بایستی در برنامه‌ریزی اجرایی و تعیین پیش نیازها و مطالبات در راس امور قرار گیرد.

وی به بسترسازی فرهنگ سازمانی بر پایه اینكه همگان برای مشتری و رضایت آنان استخدام شده‌ایم و به فعالیت می‌پردازیم، اشاره كرد و افزود: باید ایمان و اعتقاد داشته باشیم تمام اقدامات همكاران و شاغلان فعال در این حوزه در كلیه سطوح برای مشتری است كه در نهایت موجب چرخش حمل‌و‌نقل بار در شبكه ریلی می‌شود.

مدیر‌كل بازرگانی و بازاریابی داخلی با بیان اینكه راه‌آهن باید بر این اصل قرار بگیرد كه درخواست‌های اداره‌كل بازرگانی و بازاریابی به واحدها برای مشتری است، خاطر نشان كرد: سرعت پاسخگویی واحدها با این نگاه كه بتوان رضایت مشتری را جلب و در نهایت منجر به تسهیل كردن فرآیند حمل‌و‌نقل بار شود، نقش سازنده‌ای در فضای كسب و كار شركت دارد.

وی گفت: راه‌آهن بر پایه مشتری‌مداری است بنابراین ضروری است به سرعت در ساختار تشكیلاتی و شاغلان آن در سطح ستاد و مناطق بازنگری‌های لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: اگر تفكر و تمركز راه آهن در تمام سطوح سازمان بر پایه كسب و كار تجاری‌سازی و اقتصاد دیجیتالی(منافع همه در گرو منافع راه آهن است) قرار نگیرد، نمی‌توانیم ادامه كار دهیم و چنانچه نتوانیم مشتریان خود را حفظ و حتی جذب كنیم به‌تدریج با مرگ سازمانی روبه‌رو خواهیم شد.

برچسب‌ها:

نظر شما