شناسهٔ خبر: 41593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه خبر داد:

سهولت واگذاری اراضی به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا/ تدابیر نو برای برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در آذربایجان غربی

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی بر سهولت واگذاری اراضی به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا تاکید کردو گفت: سازمان ملی زمین و مسکن برای حمایت همه جانبه از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاونان در نشست مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران این اداره‌کل اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن به دنبال اهداف انتفاعی و سودهی نیست بلکه سود اصلی این سازمان در خانه‌دار شدن مردم است.

حمید رضا عظیمیان با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری و سعی در ایجاد زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سازمان ملی زمین و مسکن برای حمایت همه‌جانبه از طرح ‌های تولیدی و اشتغال‌زا اعلام آمادگی می‌کند.

وی از تسهیل در فرآیندهای حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری پروژه‌های آماده‌سازی و ساخت مسکن خبر داد و افزود: حرکت به سمت اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری و توافق با ارگان‌ها باید در راس برنامه‌های کاری باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اهمیت تکمیل پروژه‌های ساخت مسکن با کیفیت مطلوب و بودجه پیش‌بینی شده در زمان مقرر اشاره کرد و گفت: کوتاه شدن دوره بازگشت سرمایه و افزایش نرخ سود سرمایه در اجرای پروژ‌ها اهمیت بسزایی دارد.

عظیمیان همچنین بر رعایت مقررات و قوانین و حقوق شهروندی، درآمدزایی و فروش اراضی و تجهیز یگان جفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان جهت جلوگیری از تصرف اراضی دولتی تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این نشست مشترک به بیان مسائل  و مشکلات حوزه املاک و حقوقی، مسکن و ساختمان و معماری و شهرسازی این اداره‌کل پرداخت.

نحوه واگذاری خانه‌های سازمانی، تعیین و تکلیف حق اجازه مساکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، چگونگی روند تملک اراضی در مناطق آزاد، تعیین و تکلیف پرونده اراضی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و اراضی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، پروژه‌های مشارکتی در شهرستان‌های چالدران و خوی و نیز اراضی انتهای شهرک گلمان، تکمیل طرح‌های آماده‌سازی در مساکن مهر استان و توجه به سهم طرح‌های توسعه و عمران شهری در ایجاد ارزش برای اراضی شهری از مهمترین مواردی بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان در این نشست مطرح کرد و پس از تبادل نظر و بررسی تصمیم گیری شد.

مبارک قدم، کسب رتبه شش املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان در ارزیابی ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها از سوی سازمان ملی زمین و مسکن را نقطه عطفی در عملکرد و فعالیت ‌های این اداره‌کل دانست و گفت: مجموعه راه و شهرسازی استان اهتمام ویژه برای حفظ و نگهداری از اراضی ملی استان به عنوان سرمایه‌های ملی دارد.

وی از تعیین تکلیف حجم گسترده‌ای از پروژه‌های بلاتکلیف مسکن مهر استان خبر داد و افزود: اقدامات لازم برون‌سپاری فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی جهت صدور اسناد تک برگی و تشکیل بانک زمین این اداره‌کل در دست انجام است.

اتخاذ تدابیر نو در آذربایجان غربی

همچنین معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به همراه معاونان و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از طرح میدان امام خمینی(ره) ارومیه، اراضی ملی روستای جهت‌لو در جاده ارومیه- سرو و پروژه شهید اسرافیلی بازدید کرد و در دیدار با استاندار آذربایجان غربی تدابیر نو برای برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن در استان اتخاذ شد.

 استاندار آذربایجان غربی در نشست مشترک با معاون وزیرومدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن خواستار سرعت‌بخشی در روند واگذاری طرح میدان امام خمینی (ره) به شهرداری، جمع‌بندی پروژه ‌های مسکن مهر استان، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و جابه‌جایی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه و کمک به تکمیل طرح آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر به‌ویژه در سایت گلشهر، طرزیلو و گلمان شد.

چگونگی جانمایی ایستگاه راه‌آهن مسافری ارومیه در محدوده شهر، تعیین و تکلیف اراضی دولتی روستای جهت‌لو برای واگذاری به دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی جهت توسعه فضاهای آموزش عالی، ساخت دیوار حائل در سایت مسکن مهر ولیعصر(طرزیلو) ارومیه و انتقال شبکه فاضلاب شهری سردشت از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و بحث و تبادل نظر شد.

بازدید از طرح میدان امام خمینی (ره) که در محدوده‌ای به مساحت ۴۷ هزار و ۲۸۰ مترمربع واقع در مرکز شهر ارومیه با هدف نوسازی شهری اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به استان بود.

همچنین معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن و هیئت همراه از اراضی دولتی روستای جهت‌لو به مساحت ۴۶ هکتار در محور ارومیه- سرو و پروژه مجتمع مسکونی تجاری شهیداسرافیلی ارومیه بازدید کردند.

فاز اسکلت پروژه مجتمع مسکونی تجاری شهید اسرافیلی ارومیه در زمینی به مساحتی بالغ بر ۲.۵ هکتار و زیربنای ۸۰ هزار مترمربع  اجرا شده که مقرر شد ادامه این پروژه به صورت مشارکتی اجرا  شود.

نظر شما