شناسهٔ خبر: 41620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لارستان انجام شد:

بازپس‌گیری ۲۰ هکتار از اراضی دولتی از ید تضییع کنندگان حقوق بیت‌المال در لارستان

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: ۲۰ هکتار از اراضی دولتی از ید تضییع کنندگان حقوق بیت‌المال در لارستان بازپس‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، جلسه شورای حفظ و صیانت از بیت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی با حضور مقامات ارشد قضایی، انتظامی و امنیتی در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی لارستان به میزبانی این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به ایجاد عدالت در فضای کشور و انجام اقدامات در حیطهٔ اختیارات این اداره کل در خصوص مقابله با زمین‌خواری و نیز بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینهٔ هوشیاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تضییع کنندگان حقوق بیت‌المال امیدواریم چنین جلساتی برای بررسی تخلف متصرفین و حمایت از دیگر حقوق مردم منطقه تأثیرات بسزایی را در این حوزه به همراه داشته باشد.

باقری فرد در ادامه ضمن تقدیر از تلاش کارکنان در بخش‌های مختلف اجرایی و دیگر نهادها در خصوص مقابله با زمین‌خواری خواستار جدیت در ادامهٔ رویهٔ همدلی در بین مسئولین مربوطه شد و افزود: تمرکز بسیار خوب در حوزهٔ اداری، ستادی، پشتیبانی و همچنین ارتباطات اداری با دستگاه‌های قضایی به نحو احسن در لارستان برای صیانت از اراضی دولتی که بخش عمدهٔ بیت‌المال نیز قلمداد می‌شود، صورت گرفته است.

وی در بخش ارائه گزارش‌های مربوط به اقدامات همکاران خود در دایره حقوقی و املاک تصریح کرد: تاکنون در چهارماهه سال جاری به میزان ۷۴۰ هکتار سند و نیز ۱۷۰ فقره سند تک‌برگ اخذ شده است.

باقری فرد در ادامه با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر، ۱۳۴ مورد رأی به نفع دولت صادر شده است، افزود: در واقع متوسط ماهیانه ۹ رأی به نفع دولت نشان از آمار قابل‌توجه از عملکرد این اداره کل در قبال تصرفات موجود در منطقه می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره بر اینکه با استقرار یگان حفاظت از اراضی دولتی که با توجه به دستورالعمل مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، در اجرای ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی در ادارات کل راه و شهرسازی تشکیل شد، تصریح کرد: در این مدت توانستیم مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار از اراضی دولتی که ارزش آن بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال می‌باشد را در قالب ۴۴ قطعه زمین از ید متصرفین خارج کنیم.

نظر شما