شناسهٔ خبر: 41646 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان/ انتخاب شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایلوت بازآفرینی در ستاد ملی کشور/ اجرای پنج پروژه راهسازی چهارخطه در آذربایجان شرقی/ اجرای پروژه‌های بهسازی بافت ناکارآمد در شهر جیرفت

گزارش آخر هفته  سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان و بازدید از پروژه‌های عمرانی استان، انتخاب شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایلوت بازآفرینی در ستاد ملی کشور، اجرای پنج پروژه راهسازی چهارخطه در آذربایجان شرقی و همچنین اعلام خبر اجرای پروژه‌های بهسازی بافت ناکارآمد در شهر جیرفت واقع در جنوب استان کرمان از مهمترین اخبار هفته گذشته در استان‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: یکی از اهداف ما در سال ۹۶ استفاده از بخش خصوصی برای تأمین منابع پروژه در سطح استان است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طرح‌های مسکن‌مهر در سراسر کشور مطابق دستور رئیس جمهوری، تا پایان سال جاری تکمیل و بر اساس اولویت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون ۳۵۱ روستای این استان از راه آسفالته مناسب برخوردار شده‌اند.

ایلام

استاندار ایلام به همراه معاون امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل حوزه هنری استان، شهردار ایلام و فرماندار ایلام از آغاز عملیات اجرایی پروژه برج هنر اسلامی استان ایلام بازدید کرد این در حالیست که ساختمان اداره کل مالیاتی استان ایلام توسط استاندار کلنگ‌زنی شد.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: قطعه ۱ بزرگراه ایرانشهر – خاش به طول ۱۵ کیلومتر به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طراحی ایستگاه درون‌شهری راه‌آهن همدان در حال انجام است و ساخت آن به زودی انجام می‌شود.

کردستان

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به كردستان در فرودگاه شهر سنندج گفت: از ۳ هفته دیگر پروازهای ناوگان ‌ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران- سنندج برقرار می‌شود.

هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: احداث هزار کیلومتر راه روستایی یک کار جهادی بی‌نظیر در استان بود و درخواست داریم کمک شود تا احداث هزار کیلومتر دوم هم در استان آغاز شود تا بتوانیم راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در هرمزگان را تکمیل کنیم.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه راهسازی در مسیر اهواز- شیراز در محدوده شهرستان بهبهان با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه هفته دولت بخش‌هایی از پروژه‌های بزرگراهی این منطقه به طول کلی ۱۳۱ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد از اتمام پروژه‌های مسکن مهر کرمان جنوبی تا پایان امسال خبر داد و گفت: اکنون طرح‌های مختلف بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی در جیرفت مراحل اجرا را سپری می‌کند.

یزد

شهردار یزد با تأکید بر نقش چشمگیر دولت یازدهم در رفع معضلات حاشیه‌نشینی در کشور بیان کرد: خوشبختانه با آغاز فعالیت ستاد ملی بازآفرینی در سطح ملی، استانی و شهرستانی و همچنین پیگیری‌های مجدانه‌ای که در چارچوب سیاست‌های دولت در شهرها انجام گرفت شاهد بهسازی و احیای بخشی از بافت‌های حاشیه‌ای در کشور بودیم.

خراسان جنوبی

با عنایت به برنامه‌ریزی به عمل آمده در جهت تسهیل در امر عبور و مرور افزایش ایمنی راه‌ها صبح امروز ۱۷ کیلومتر از باند دوم محور دیهوک به راور در خراسان جنوبی بازگشایی و زیر بار ترافیک رفت.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در آیین افتتاح فرهنگ‌سرای قمر بنی‌هاشم گفت: سند بازآفرینی شهری در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تدوین شده است.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام پنج پروژه تبدیل راه اصلی به بزرگراه چهارخطه تا دو سال دیگر از انعقاد تفاهم‌نامه ساخت موزه تاریخ تمدن جهان اسلام به عنوان طرح پایلوت جهانی خبر داد و گفت: ۶۱۸۲ واحد مسکن مهر قزوین باقی مانده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر استان بسته می‌‌شود.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: احداث باند دوم بزرگراه اراک –فرمهین با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و صرف اعتبار هشت میلیارد تومان در دست اجراست.

به گفته سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان کمیجان استان مرکزی حجم رفع تصرفات از اراضی ملی در این شهرستان در تیرماه سال جاری به ۱۵/۷ هکتار بالغ می‌گردد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان دربازدید از عملیات ساخت واریانت تیژتیژ- گاران (محور سنندج به مریوان) بر تسریع در اجرای قطعات باقی‌مانده با بسیج امکانات و نیروی انسانی تاکید کرد.

سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح مسکن مهر در این استان تا آبان ۹۶ به پایان می‌رسد.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌برداری ۸ کیلومتر راه روستایی در منطقه زیلایی خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی مشکلات قطعه ۲ الف بزرگراه اهر – تبریز از پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج پروژه بزرگراهی چهارخطه در استان در حال اجراست، از افتتاح ۱۸۰۰ واحد مسکن مهر استان در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵هزار نفر در هفته دولت خبر داد و گفت: در راستای اجرایی کردن رویکرد محله محوری تهیه برنامه اقدام مشترک با دستگاه‌های اجرایی عضو ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستان‌ها در دستور کار است.

گلستان

عضو هیئت مدیر شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان پایلوت (نمونه) بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی کشور خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس ۹ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی در سه سکونتگاه غیررسمی این شهر شامل سیدآباد، بدلجه و مدرسی برای سال جاری پیش‌بینی شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از کم شدن فاصله استان‌های گلستان و خراسان شمالی با آغاز احداث و آسفالت محور قازانقایه - خراسان شمالی در شهرستان مراوه‌تپه خبر داد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به همراه مدیران در جریان سفر به شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب از پروژه‌های طرح تعریض و بهسازی راه اصلی محور میاندوآب- شاهین‌دژ به تکاب ، مسکن مهر و طرح ملی ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب بازدید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه پروژه بزرگراه خوی- سلماس در سه قطعه اجرا می‌شود، گفت: ۱۵ کیلومتر از این محور در صورت تامین اعتبار، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظر شما