شناسهٔ خبر: 41654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی خبر داد:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه مسکن مهر/ پرونده مسکن مهر استان یزد بسته شد/ تکمیل مسکن مهر ۱۰ استان تا پايان آبان

جلسه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه‌های منفی علیه دولت، ۸۸۰ هزار واحد مسکن مهر معادل سالانه ۲۲۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، احمد اصغری مهرآبادی در هفتمین آیین رسمی بهره‌برداری از مسکن مهر استان یزد افزود: مجموع واحدهای مسکن مهر کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که ساخت یک‌میلیون و ۹۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده و یک‌میلیون و ۸۳۵ واحد افتتاح شده است.

وی افزود: ۸۵ تا ۹۰ هزار واحد نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۱۰ هزار واحد نیز معارض داشته یا بدون متقاضی است و حدود ۳۶ هزار واحد نیز دارای مشکلات حقوقی و قضایی است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در همه آیتم‌های این طرح پیشتاز بوده ادامه داد: در این دولت در حالی ۸۸۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده که این میانگین در دولت‌های گذشته ۶۸۰ هزار واحد بوده است.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه مسکن مهر/ تکمیل مسکن مهر ۱۰ استان دیگر تا آبان ماه

اصغری مهرآبادی تصریح کرد: دولت برای اتمام طرح‌های مسکن مهر در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته که اگر با آورده‌های متقاضیان و صاحبان آن جمع زده شود حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات این طرح بزرگ با این میزان بودجه، همیشه مورد تأکید ریاست جمهوری و معاون اول بوده خاطرنشان کرد: بر همین مبنا دکتر جهانگیری تأکید کرده بود بعد از حقوق و مزایای کارکنان، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر پیگیری شود.

این مسئول، یزد را دومین استان در تکمیل طرح مسکن مهر بعد از زنجان اعلام کرد و گفت: از هفته دولت تا پایان آبان ماه جاری نیز پایان مسکن مهر را در ۱۰ استان دیگر جشن خواهیم گرفت و برای بقیه استان‌ها نیز بعداً برنامه‌ریزی می‌شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری برای تکمیل این طرح‌ها از دهه فجر تا پایان سال از دستگاه‌ها خواست برای حل مشکلات بیمه‌ای، پایان کار واحدها و اقساطی کردن تسهیلات، همکاری لازم را داشته باشند.

وی در عین حال از مساعدت و همکاری دولت تدبیر و امید در فراهم کردن زمین و امکانات چهار میلیون واحد مسکن شهری خبر داد و افزود: اگر سرانه جمعیت خانوارها را سه نفر در نظر بگیریم با تکمیل این طرح‌ها ۱۲ میلیون ایرانی صاحب‌خانه شده و از این موهبت برخوردار می‌شوند.

مسکن مهر استان یزد دارای کیفی‌ترین و زیباترین واحدهای کشور            

اصغری مهرآبادی درباره مسکن مهر استان یزد هم گفت: امروز و در آیین جشن پایانی این واحدها که کیفی‌ترین و زیباترین واحدهای کشور است باید از همه دست‌اندرکاران مسکن مهر تشکر کنیم.

وی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسکن مهر یزد را مکان‌یابی مناسب و کیفیت بالای آن‌ها اعلام کرد و ادامه داد: تنها ۲ پروژه مسکن مهر یزد شامل ۲۵۶ واحد دارای مشکلات حقوقی و قضایی است که در حال پیگیری می‌باشد.

وی تأکید کرد: مسکن مهر استان یزد کمترین مشکل را در کشور داشته و با توجه به همراهی مطلوب استاندار و معاون عمرانی، مشکلات اندکی که بوده نیز برطرف شده است.

در پایان این مراسم کلید یک واحد مسکن مهر به طلبه‌ای جوان و خانواده‌اش تحویل و از دست‌اندرکاران طرح ۲۲ هزار واحدی مسکن مهر استان نیز تقدیر شد.

نظر شما