شناسهٔ خبر: 41656 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه هفتگل- باغملک

مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه هفتگل-باغملک در استان خوزستان خبر داد و گفت: با ساخت این بزرگراه بخشی از کریدور ترانزیتی بین استان‌های خوزستان- اصفهان- چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه هفتگل- باغملک گفت: محور هفتگل- باغملک بخشی از کریدور ترانزیت بین استانی خوزستان- اصفهان- چهارمحال و بختیاری به طول ۵۲ کیلومتر است که با در نظر گرفتن راه اصلی بودن مسیر امکان تصادف‌های رخ‌به‌رخ در آن زیاد بود.

وی یادآور شد: این مسیر به طول ۴۹۵ کیلومتر استان اصفهان در مرکز کشور را به جنوب غرب کشور یعنی اهواز متصل می‌کند و با عبور از اهواز، سه راهی قیزانیه، نمره یک، هفتگل، باغملک، ایذه، دهدز و لردگان  به شهر اصفهان می‌رسد که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخشی از آن حدفاصل هفتگل تا باغملک هستیم.

خادمی افزود: با توجه به افزایش ترافیک وسایل نقلیه سبک وسنگین در این کریدور و با در نظر گرفتن کوهستانی بودن منطقه احداث باند دوم این قطعات نقش مهمی در هدایت اصولی ترافیک و کاهش تصادفات رخ‌به رخ در این محور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث باند دوم محور هفتگل- باغملک را موجب کاهش مصرف سوخت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح موجب روان‌سازی ترافیک و حل مشکلات عبور و مرور و صف‌های طولانی ایجاد شده پشت وسایل نقلیه سنگین می‌شود.

نظر شما