شناسهٔ خبر: 41658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

تأمین مسکن ایثارگران و الحاق ۱۱۱ هکتار به محدوده شهر شاهین‌شهر در استان اصفهان

حجت الله غلامی ۷۲ مورد از موارد ۵ شهر استان اصفهان در جلسه کمیسیون ماده ۵ و ۹۱ مورد از موارد داخل و خارج حریم ۲۹ شهر استان در جلسه کارگروه تخصصی و امور زیر بنایی و شهرسازی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه کمیسیون ماده ۵ این هفته استان که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد ۷۲  مورد از موارد اصلاح، تعیین و دقیق سازی خط بدنه، تقلیل و یا تعریض عرض گذر، درخواست افزایش ارتفاع، حذف و یا اضافه کردن گذر و تغییر کاربری مربوط به شهرهای مبارکه، فلاورجان، قهدریجان، داران و رضوان‌شهر، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

از موارد حائز اهمیت مطرح شده، بررسی خط بدنه اتوبان ذوب‌آهن در محدوده شهر و جابه‌جایی ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی داران با کاربری اداری به علت نامناسب بودن توپوگرافی سایت جهت احداث فضای اداری بود.

در ادامه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی استان موارد خارج از حریم  شهرهای نجف‌آباد، اردستان، کاشان (هرکدام ۱ مورد) - فریدن (۲ مورد) - نظنز، چادگان (هرکدام ۳ مورد)- تیران و کرون (۱۳ مورد)- اصفهان (۱۷ مورد) و موارد داخل حریم شهرهای کاشان، آران و بیدگل، ایمانشهر، درچه، رضوانشهر، بوئین و میاندشت، وزوان، گز، فولادشهر، شاهین‌شهر، زیباشهر، فرخی، طرقرود (هر کدام ۱ مورد)- فلاورجان، دستگرد، دهاقان (هر کدام ۲ مورد)- خورزوق (۳ مورد)- گرگاب (۴ مورد) -خمینی‌شهر (۸ مورد)- فریدون‌شهر (۱۶ مورد) مورد بررسی قرار گرفت.
از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه موارد جاری شهرهای  اصفهان، کاشان و بررسی تدقیق محدوده شهر لایبید و الحاق ۱۱۱ هکتار به محدوده شهر شاهین‌شهر و تأمین مسکن ایثارگران بود که در این رابطه حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اداره کل راه و شهرسازی متعهد بوده که ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی در ۴ سالی که گذشت برای خانواده شهدا و جانبازان تأمین کند که بخشی از این واحدها در شهرستان‌ها در حال تأمین و واگذاری است.

وی گفت: متأسفانه در شهر اصفهان مشکل تأمین زمین وجود دارد و واحدهای مربوط به شهر اصفهان در شهرهای اطراف اصفهان تقسیم شده تا بتوان با حداقل تبعات خارج از استانی مشکل خانواده جانبازان و شهدا را حل کرد.

غلامی در ادامه اضافه کرد: تعدادی از واحدهای شهرضا در شورای عالی مصوب شده و در سروستان بیش از ۲۰۰۰ واحد در حال تأمین شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهرهای کاشان با در نظر گرفتن یک سایت ۳۵ هکتاری و تأمین حدود ۲۵۰۰ واحد در آن، نجف‌آباد با در نظر گرفتن سایت ۳۵ هکتاری با تأمین حدود ۳۰۰۰ واحد در آن، شهر جدید بهارستان و فولادشهر با تأمین ۱۷۰۰ و ۶۳۰۰ واحد در آن و شاهین‌شهر با تأمین حدود ۳۰۰۰ واحد در آن از جمله شهرهایی است که در حال تأمین مسکن خانواده شهدا و جانبازان هستند.

وی در ادامه در خصوص ۱۱۰ هکتار از اراضی شاهین‌شهر که به صورت دو پلاک ۴۰ و ۷۰ هکتاری جهت تأمین مسکن خانواده جانبازان و شهدا بود گفت: سرانه‌های شهر شاهین‌شهر باید در حد مقیاس شهری پیش‌بینی شود تا فراتر از حدنصاب محله‌ای بتوان خدمات شهری را در این منطقه تأمین کرد و ۴۰ هکتار باید جهت تأمین کاربری‌های بزرگ مقیاس و داخل حریم شهر و ۷۰ هکتار با کاربری مسکونی با تأمین خدمات در داخل محدوده قانونی شهر قرار گیرد.

نظر شما