شناسهٔ خبر: 4166 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

نقشینه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

کاهش گرد و خاک در مناطق جنوب غرب کشور/ هشدار هواشناسی به شناورها و قایق‌های تفریحی در خلیج فارس

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش گرد و خاک در جنوب، جنوب غرب و شمال خوزستان به دلیل آغاز بارش‌ها خبر داد و گفت: شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی از تردد غیر ضروری در خلیج فارس خودداری کنند زیرا ارتفاع موج به سه تا چهار متر می‌رسد.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای کشور طی چند روز آینده گفت: وزش باد شدید در سه روز آینده در استان‌‌های خوزستان، ایلام، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و همچنین خلیج فارس تداوم خواهد داشت و همچنین در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های اردبیل و گیلان هم وزش باد شدید خواهد پیشبینی می‌شود. 

وی گفت: انتظار داریم برای مناطق جنوب غرب و جنوب کشور گرد و خاک وجود داشته باشد اما با آغاز بارندگی‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب و شمال خوزستان انتظار می‌رود در این مناطق از مقدار گرد و خاک کاسته شود.

نقشینه اظهار کرد: امواجی در ناحیه غرب کشورمان وجود دارند که تا پایان هفته کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. طی سه روز آینده جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارانی و روی مناطق مرتفع با بارش برف همراه خواهد بود.

به گفته وی شدت بارش‌ها طی سه روز آینده بر روی زاگرس مرکزی، غرب کشور، شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال و بختیاری خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:‌ برای استان تهران انتظار داریم بارندگی روی ارتفاعات به شکل برف و در شهر تهران بارش‌ها به صورت خفیف و پراکنده باشد. فردا صبح بر مقدار بارش‌های تهران افزوده شده و فردا شب نیز بارش‌ها تداوم دارند. انتظار داریم که بیشینه دمای تهران  فردا به ۱۶ درجه و کمینه دمای صبح تهران ۹ درجه باشد.

وی خاطر نشان کرد: بارش برف از صبح فردا در مناطقی از آذربایجان غربی آغاز می‌شود و برخی جاده‌ها و مسیرهای کوهستانی با بارش برف به صورت لغزنده پیش‌بینی می‌شوند.

نقشینه هشدار داد: شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی از تردد غیر ضروری در خلیج فارس خودداری کنند، زیرا امروز ارتفاع موج در برخی از نقاط خلیج فارس به سه متر و سه‌شنبه به چهار متر خواهد رسید./

برچسب‌ها:

نظر شما