شناسهٔ خبر: 41718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد:

تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت و‌آمد

جلسه مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت و‌آمد خبرداد و گفت: این کمیته اخیرا فعالیت خود را در استان‌ها آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی چارمحال و بختیاری، دومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این  نشست را ارائه و تدوین راهکارهای یکپارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور دانست.

قاسم قاسمی افزود: طبق ماده۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نظارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز هدف از برگزاری این نشست‌ها را ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ارتقای جایگاه نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان دانست.

حامد مانی‌فر در ادامه از تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت و آمد در استان‌های کشور خبرداد و گفت: این کمیته متشکل از اداره‌کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها، اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  با هدف بررسی و ارتقای ایمنی ساختمان‌های عمومی پررفت وآمد در استان‌های کشور تشکیل شده‌اند و کار خود را آغاز کرده‌اند.

مانی‌فر افزود: این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با همکاری دستگاه‌های متولی تشکیل شده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمان‌های ناایمن آغاز کرده است.

در پایان این نشست یک روزه، مدیران و کارشناسان مسکن و ساختمان و نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور درمورد تجربیات، دست‌آوردها، مشکلات و موانع  اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما