شناسهٔ خبر: 41724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسكن مهر خبر داد:

تخصیص اعتبار جهت ساخت مسجد مسكن مهر خمینی‌شهر/ كمك ۱۱ میلیارد ریالی به سایت مسكن مهر مباركه

بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، در بازدید از سایت‌های مسکن مهر خمینی‌شهر و مبارکه گفت: جهت احداث مسجد به متراژ ۶۰۰ متر، مبلغ پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان، احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درطرح مسکن با حضور در دو شهرستان خمینی شهر و مباركه از سایت های مسكن مهر این دو شهرستان بازدید و بر تكمیل وتحویل  واحدها تا پایان مهرماه تاكید كرد.

مهرآبادی گفت: جهت احداث مسجد به متراژ ۶۰۰ متر،  مبلغ پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده كه با توجه به عدم پیگیری‌های لازم توسط دستگاه‌های مربوط جهت احداث این مسجد، اداره‌كل راه وشهرسازی ساخت مسجد را متقبل شد.

وی در خصوص احداث مدرسه در مجموعه مسكن مهر خمینی‌شهر نیز عنوان کرد: در سطح كشور تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شده كه تا اسكلت وسقف توسط راه وشهرسازی و تكمیل آن با همت سازمان نوسازی مدارس انجام شود كه درحال حاضر  ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط راه وشهرسازی پرداخت می‌شود.

قائم مقام وزیر در طرح مسكن مهر با اشاره به دستور رییس جمهور گفت: طبق دستور ریاست جمهوری باید كلیه واحدهای مسكن مهر تا پایان امسال و با امكانات كامل تحویل متقاضیان شود كه در این راستا تمام واحدهای مسكن مهر استان اصفهان تا پایان مهرسال جاری به غیر از واحدهای نیمه تمام فولادشهر تكمیل و تحویل خواهد شد.

مهرآبادی بیشترین مشكلات واحدهای مسكن مهر را  مالیات و بیمه عنوان كرد وگفت: طبق مصوبه دولت مالیات برای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان و بیمه برای هر متر مربع ۵۲۰۰ تومان است كه در سراسر كشورلازم الاجراست.

حجت‌اله غلامی، مدیركل راه وشهرسازی استان نیز در ادامه بیان کرد: مصوبات شورای مسكن استان برای همه دستگاه‌های اجرایی فصل الخطاب است و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله دارایی، بیمه و شهرداری‌ها لازم است طبق مصوبات شورای مسكن استان نسبت به دریافت مالیات و بیمه اقدام کنند و در همین راستا نیز  تمام شهرداری‌ها باید طبق اعداد مشخص و تصویب شده نسبت به صدور پایان كار اقدام کنند.

مسكن مهر خمینی شهر از جمله سایت‌هایی است كه در سال ۹۴ تكمیل و تحویل متقاضیان شده و با تكمیل خدمات روبنایی از جمله واحدهای مسكن مهری است كه كمترین مشكلات را در بحث احداث داشته است.

احمد اصغری مهرآبادی در بازدید از سایت‌های مسكن مهر مباركه در نشستی كه با حضور زهرا سعیدی، نماینده مردم مباركه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و تنی چند از مسئولین برگزار شد، گفت: پیش از این جهت تكمیل و به بهره‌برداری رساندن كامل مجموعه مسكن مهر در شهرستان مباركه پنج میلیارد ریال پرداخت شده و اكنون نیز ۱۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده كه لازم است اقدامات لازم در این زمینه انجام شود تا این واحدها نیز تا پایان مهر ماه به بهره‌برداری برسند.

نظر شما