شناسهٔ خبر: 41727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خبر داد:

رتبه سوم دیواندره در شاخص آسفالت راه‌های روستایی کردستان

راه روستایی رئیس اداره راه شهرسازی دیواندره گفت: شاخص برخورداری از راه آسفالت روستایی در کشور ۶۷ درصد، در استان کردستان ۴۶ درصد و در شهرستان دیواندره ۵۳ درصد است که رتبه سوم استان را از این لحاظ دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه وشهرسازی کردستان، امیر حسین جمشیدی با اعلام این خبرعنوان کرد: ۷۸ کیلومتر پروژه راه روستایی عقد قرارداده شده است که در سال ۹۶ بخشی از آن آسفالت خواهد شد وبخشی نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: مسیرهایی هم  که آماده آسفالت است با تخصیص اعتباری که فرمانداری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مصوب خواهد کرد به همراه اعتبارات راه وشهرسازی آسفالت خواهد شد.

جمشیدی افزود: مسیر منتهی به روستاهای غیاث آباد، کانی کبود، تگرباری، بست، کانی‌شیرین، شاولی، قاچیان، علی‌آباد، حسین‌‌آباد، مسعودآباد، تازآباد امین، مران، قوچاق، حاجی موسی، علی‌آباد ، کرفتو وگاوآهن جزو ۷۸ کیلومتری است که قرارداد آن منقعد شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه راه اصلی‌ترین زیر ساخت برای توسعه وآبادانی است تلاش خواهیم کرد با تامین اعتبار مناقصه پروژه‌های جدید هم برگزار شود. همچنین بر اساس وضعیت موجود جاده‌ها وپیشنهاد بخشداران  این مسیرها برای احداث اولویت‌بندی خواهند شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی دیواندره درباره زمان ادامه احداث جاده برده‌سپی اظهار کرد: شن‌ریزی مسیر این روستا انجام شده است، اما این مسیر روستایی در حوزه سنندج قرار دارد که در آینده نزدیک با اداره راه و شهرسازی سنندج برای این مسیر اعتبار تعیین خواهیم کرد.

 

نظر شما