شناسهٔ خبر: 41739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتصال یاسوج به شبکه آزادراهی اصفهان- شیراز

جاده نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط مسئولان و متولیان امر یاسوج به شبکه آزاد "اصفهان-شیراز" متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، غلام‌محمد زارعی اظهار داشت: اتصال یاسوج به شبکه آزاد راه "اصفهان-شیراز" از دو محور مطالعه و چند روز پیش نیز آگهی آن منتشر شد که منتظر حضور سرمایه‌گذار و نهایی شدن پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد راه ندارد عنوان کرد: این استان از اعتبارات سالانه آزاد راه‌های کشوری ریالی بهره‌مند نمی‌شود و باید در این زمینه تدبیری لازم و فوری اندیشیده شود.

زارعی از موافقت وزارت راه و شهرسازی با اتصال یاسوج به آزاد راه" اصفهان-شیراز" خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه استان‌های جنوبی به مرکز کشور متصل شده و به طور حتم در توسعه کهگیلویه و بویراحمد نقش به‌سزایی دارد.

وی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۴۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۹۲۳ کیلومتر راه فرعی و هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی بوده و البته رشد جاده‌ای این استان متناسب با رشد افزایش تولید، مصرف وسایل نقلیه و افزایش حجم ترافیک نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه راهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اعم از راه‌های روستایی، اصلی و فرعی شاهد کارهای بزرگی هستیم به گونه‌ای که هم اکنون بخشی اعظمی از روستاهای این استان از نعمت جاده مناسب بهره‌مند هستند.

اتصال یاسوج به آزادراه شیراز - اصفهان با ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه

محمد علی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خبری دیگر با بیان اینکه اتصال یاسوج به آزادراه شیراز -اصفهان اعتباری بالغ بر ۸۰۰ تا یکهزار میلیارد تومان نیاز دارد گفت: برای این آزاد راه به دو روش مصوبه گرفتیم که یکی ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد دولتی و یکی به طور کامل بخش خصوصی است که هردو گزینه در حال پیگیری است.

علیمردانی تصریح کرد: امروز با سرمایه گذاری در حوزه آزادراه ها جلسه داشتیم و مذاکراتی در این راستا انجام شد و قرار شد مقدماتی از طرف ما و مقدماتی توسط سرمایه گذار انجام شود و سرمایه گذار با ورود به استان بررسی جامع تری انجام دهد و امید است که به نتیجه لازم برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: آزادراه یک پروژه ملی است و فقط هدف استانی نیست و برای استان امتیازهای فراوانی دارد.

وی افزود: ترافیک ورودی بابامیدان به یاسوج، از حوزه جنوب کشور استان بوشهر و استانهای جنوبی و ترافیک ورودی از سمت دهدشت- پاتاوه که از خوزستان سرریز می شود و در واقع محور بندر امام به مرکز و شرق کشور ترافیکش به این آزاد راه منتقل شده و از نظر اقتصادی تاثیرات زیادی در منطقه دارد و از نظر توریسم زمان رسیدن توریسم های منطقه جنوب به استان کمتر می شود.

علیمردانی گفت: با توجه به اینکه عمده تصادفات در ورودی شهرها اتفاق می افتد ما اصلاح ورودی در اکثرها شهرها را در دست اقدام داریم ولی در حوزه اعتباری مشکل داریم.

وی افزود: خوشبختانه امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان ورودی شهر یاسوج، قسمت میانی بلوار را جدول گذاری، اصلاح و روکش آسفالت انجام دهیم و راه و شهرسازی وظیفه خود را در این حوزه انجام داده است.

راه و شهرسازی در استان هر ۱۰کیلومتر یک پروژه دارد

وی همچنین در خبری دیگر اعلام کرد: امروز در استان هر ده کیلومتر راه و شهرسازی یک پروژه دارد و این پروژه ها در حوزه های مختلف است.

 علیمردانی افزود: جاده (کمک) به امامزاده ولی حسین از جمله پروژه هایی است که برنامه ریزی برای اتمام آن و ایجاد ارتباط بهتر چند منطقه با مرکز استان محقق می شود.

علیمردانی تصریح کرد: سعی می شود برای جاده اعتبار مناسبی بگیریم و قبلا نیز در این حوزه کار شده است.

علیمردانی گفت: امید است بتوانیم به بهترین شکل ادای وظیفه کنیم و امید است روزی برسد که در این استان هیچ راه خاکی روستایی نباشد و مردم بهره مند شوند و روند مهاجرت معکوس انجام شود و مهاجرت به شهر کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: با تحقق بهبود ارتباطات جاده ای و توسعه زیرساختها مردم از شهرها به روستاها برمیگردند و از این ظرفیت ها بهره مند می شوند.

علیمردانی با اشاره به نیاز به توسعه جاده های لوداب گفت: تاکنون کارهای مناسبی در حوزه لوداب انجام شده است و امید است دولت با توان مضاعف و بیش از پیش کار کرده و خدمات بیشتری به منطقه ارائه کند.

پروژه ارتباطی روستای کمک ها در لوداب فعال می شود

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین در خبر دیگر از آغاز  عملیات اجرایی پروژه ارتباطی (کمک ها) به امام زاده ولی حسین تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: مسئله جاده های ارتباطی مسئله اصلی و اولیه مردم لوداب است و متاسفانه به دلیل جاده بد دسترسی و ناهموار در دسترسی مورنا از طریق گلال و آبچندار مردم برای تردد و دسترسی با مشکلات زیادی روبه هستند.

زارعی گفت: در دو سال اخیر با پیگیری های مردم و مطالعات انجام شده، به نظر رسید که اگر منطقه ای صخره ای در ارتفاعات(کمکها) راهگشایی شود، ارتباط سه ساعته مورنا با یاسوج به کمتر از یک ساعت و نیم می رسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به همین جهت در سالهای گذشته اعتباری تخصیص یافت و ۳۰ درصد از مسیر راهگشایی شد و بخشی از مسیر سخت گذر و صخره ای شکافته شد و در بازدیدی که امروز داشتیم، تلاش شد راهکاری اندیشیده شود و کار ادامه پیدا کند که کار به اتمام رسیده و مطالبه مردم محقق شود.

وی افزود: با بازگشایی این مسیر مردم مورنا از این مسیر استفاده کرده و کلیه ارتباطات ییلاق و قشلاقی بخش لوداب و عشایر منطقه از این طریق میسر می شود.

زارعی گفت: در بازدید انجام شده تصمیم گرفته شد که حداکثر در دو هفته آینده مجددا عملیات اجرایی پروژه از سر گرفته شود و با کمک گرفتن از اعتبارات راهسازی ملی این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی افزود: ‌امید است با برنامه ریزی انجام گرفته مشکلات مناطق مختلف از جمله لوداب در حوزه راهها و آب آشامیدنی برطرف شود./

نظر شما