شناسهٔ خبر: 41749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری استان خبر داد:

لزوم توجه بیشتر به جغرافیای اقتصادی و برندسازی حمل‌ونقل در فارس

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: مطالعه جغرافیای اقتصادی و برندسازی همراه با مزیت‌های رقابتی آن كه زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بهینه با رویكرد جدی به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان باشد از اولویت‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، نشست كمیته تخصصی تجارت، حمل‌و نقل و ترانزیت كمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی شیراز با حضور مدیركل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس برگزار شد.

در این نشست كه با دستور كار بررسی عملكرد و برنامه‌های كمیته حمل‌و‌نقل جاده‌ای، بحث و تبادل نظر پیرامون اهمیت جا‌به‌‌جایی كالا توسط ناوگان كانتینری و یخچال‌دار استان به‌ویژه صادرات به كشور قطر تشكیل شد  هر یك از اعضا كه نماینده بخش‌ها و اصناف مختلف بودند به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

علیرضا سیاهپور در این نشست گفت: بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با آمادگی كامل می‌تواند در ایجاد بستر مناسب صادرات انواع محصولات و تولیدات داخلی مؤثر واقع شود.

مدیركل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس افزود: تشكیل كنسرسیوم شركت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای یخچال‌دار متشكل از چهار شركت فعال استان كه در حال حاضر بیش از ۸۰ دستگاه انواع كامیون یخچال‌دار را تحت پوشش دارد، به عنوان عامل مهم ایجاد تعادل در جابه‌جایی حمل‌و‌نقل جاده‌ای  بارهای وارداتی و صادراتی است كه قطعاً به عنوان یك مزیت مهم اقتصادی نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: مطالعه جغرافیای اقتصادی و برندسازی همراه با مزیت‌های رقابتی آن كه زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بهینه با رویكرد جدی به مباحث اقتصاد مقاومتی در استان شود از اولویت‌هایی است كه نیاز به توجه بیش از پیش دارد.

سیاهپور ضمن تشریح نحوه عملكرد شركت‌های حمل‌و‌نقل كالای استان عنوان كرد: استان فارس در زمینه تعداد ناوگان و تعداد راننده حرفه‌ای و بخش‌های دیگر حمل‌و‌نقل كالا، رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارد و با توجه به راننده- مالك بودن بخش زیادی از ناوگان، نقش شركت‌های حمل‌و‌نقل كالا ، صدور بارنامه است.

وی در خصوص سیمای حمل‌و‌نقل كالا پس از تغییرات بنیادین و در صورت برندسازی گفت: پس از اینكه سیستم حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای كالا از این سیستم سنتی به حالت مدرن تبدیل شود و برندسازی به شكل درست صورت گیرد، در یك فضای سالم رقابتی شركت‌ها كیفیت حداكثری را با قیمت حداقلی به متقاضیان ارایه خواهند كرد و آن موقع می‌توانند در سیستم حمل‌و‌نقل جاده‌ای بین‌‌المللی نیز رقابت كنند.

سیاهپور در خصوص طرح جامع خروجی این كمیسیون نیز تأكید كرد: اداره‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس از پیشنهادات و طرح‌های خروجی كمیسیون حمایت كرده و آماده هر گونه همكاری است تا هر چه زودتر تكمیل و به طرح جامع تبدیل شود، ضمن اینكه پیشنهاد می‌شود نام این طرح از تحلیل و ارزیابی عرضه و تقاضا به طرح جامع حمل‌و‌نقل تغییر پیدا كند زیرا سایر مفاهیم در واقع زیرمجموعه این عنوان است.

 

نظر شما