شناسهٔ خبر: 41771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر هرمزگان تشریح کرد:

کارنامه چهارماهه بندر شهید رجایی به روایت آمارو ارقام/ از رونق تخلیه و بارگیری کالا تا جهش ۱۲۴ درصدی ترانشیپ

بندر رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد پنج درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا و جهش ۱۲۴ درصدی ترانشیپ غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران طی چهارماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی چهارماه نخست سال ۹۶ عنوان کرد: طی این مدت، در مجموع ۲۷ میلیون و ۹۰۷هزار و ۲۳۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی را شاهد بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۱۸ میلیون و ۶۹۴ هزار تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۱درصد افزایش در این بخش از عملیات به ثبت رسید. همچنین از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، ۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تن اختصاص به فرآورده‌های نفتی دارد.

رشد ۲۵ درصدی ترانزیت غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی چهارماه نخست سال جاری را بالغ بر یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی اعلام کرد.

صادرات غیرنفتی از مرز ۱۱ میلیون تن گذشت

عفیفی‌پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۱۱ میلیون و ۳۹۳هزار و ۲۱۰ تن عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به سه میلیون و ۵۵۳ هزار تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد و حدود ۴۰ هزار تن نیز کابوتاژ(حمل‌و‌نقل ساحلی) شد.

جهش ۱۲۴ درصدی ترانشیپ غیرنفتی

وی گفت: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و ۱۷۷هزار و ۹۲۵ تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور به انجام رسید که در مقایسه با چهارماه نخست سال گذشته افزایش چشمگیر ۱۲۴ درصدی را شاهد بودیم.

صادرات ۲.۶ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و 645 هزار و 433 تن فرآورده|‌های نفتی به خارج از کشور صادر، حدود 25 هزار تن فرآورده نفتی ترانزیت، پنج میلیون و 545 هزار تن از این گونه کالاها، کابوتاژ و حدود یک میلیون تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

میزبانی از ۱۳۰۰ فروند شناور

عفیفی‌پور در پایان به تردد ۱۲۹۱ فروند انواع شناور طی چهارماه نخست سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: ۱۰۸۰ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۲۱۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

نظر شما