شناسهٔ خبر: 41804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری فارس خبر داد:

ساماندهی و آشكارسازی نقاط پرتصادف فارس تا پایان شهریورماه

عزيزالله روشن معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: ۴۷ نقطه پرحادثه درمحورهای استان آشكارسازی شده، عملیات ۲۷ نقطه تا آخر هفته به پایان می‌رسد و سایر نقاط تا پایان شهریور ماه آشكارسازی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای فارس، عزیزالله روشن با تاکید بر اهمیت رفع و اصلاح نقاط پرتصادف گفت: در سال ۹۵ از مجموع ۲۰۴نقطه شناسایی شده توسط تیم استانی ۱۷۰ نقطه به تصویب كمیسیون ایمنی راه‌ها رسید كه شامل ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف بود.

روشن ادامه داد: اداره‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس ۱۰ نقطه را كه تاكنون در آن تصادفی رخ نداده است نیز به این نقاط اضافه كرده‌ایم تا از حوادث احتمالی در این نقاط پیشگیری شود.

وی در خصوص بخشنده‌كردن نقاط دارای تصادف نیز گفت: در سال جاری توسط اداره‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس برای ۳۰ كیلومتر از راه‌ها عملیات بخشنده‌كردن صورت گرفته است.

معاون راهداری اداره‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته افزود: ۴۷ نقطه از ۱۲۱ نقطه آشكارسازی شده است، عملیات ۲۷ نقطه تا آخر هفته به پایان می‌رسد و سایر نقاط تا پایان شهریور ماه به طور كامل آشكارسازی می‌شود.

وی با تأكید بر مختلف بودن علل بالابودن تصادفات در فارس گفت: علل تصادفات بستگی به سه مورد اصلی جاده، خودرو و انسان دارد كه متأسفانه خطاهای انسانی زیاد است و با ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تعداد تصادفات به میزان قابل توجهی كاهش خواهد یافت.

روشن اضافه كرد: خودروهای داخلی نیز نیاز جدی به ارتقای سطح كیفی خود دارند و در برخی خودروها و به‌ویژه پراید سطح امنیت بسیار پایین است اما در حوزه جاده، شرایط جغرافیایی، میزان ترافیك جاده، كیفیت ساخت و علل بسیار دیگری باعث پایین آمدن و یا بالارفتن امنیت جاده می‌شوند.

وی خاطرنشان كرد: راهداری عملیات‌های متعدد و متفاوتی از قبیل آشكارسازی، آرام‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، بخشنده‌كردن، تعریض، اجرای شیارهای لرزاننده، نصب دیوارهای جدا كننده، نصب حفاظ و گاردریل و بسیاری امور دیگر را به صورت شبانه‌روزی در تمام طول سال با تمام توان و ظرفیت خویش انجام می‌دهد.

نظر شما