شناسهٔ خبر: 41817 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بدری در واکنش به جوسازی علیه هواپیماهای نو:

بدعهدی در زمینه تامین قطعات هواپیما نشده است/ نقص فنی دلیلی بر مناسب‌نبودن هواپیماها نیست

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: اینکه هواپیمای ای. تی. ار به علت نقص فنی فرود اضطراری داشته دلیلی بر کنار گذاشتن آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پایگاه طلاع رسانی دولت،در روزهای اخیر برخی رسانه‌های مخالف با ورود هواپیماهای نو به ناوگان هوایی کشور اقدام به جوسازی کرده و با مطرح شدن موضوع خرابی‌های پی در پی، در صدد القای اشتباه خرید این هواپیماها از سوی دولت هستند. این در حالی است که بر اساس اظهارات سخنگوی کمیسیون عمران مجلس این موضوع اساسا اشتباه است و بر فرض عدم سازگاری این هواپیماها با شرایط آب و هوایی ایران با توجه به چهار فصل بودن ایران می‌توان از این هواپیما در شهرهایی که از آب و هوای بهتری برخوردار است استفاده کرد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نقص فنی دلیلی بر مناسب نبودن این هواپیماها نیست، زیرا هواپیماهای جدید هم می توانند دچار نقص شوند گفت: بدعهدی در زمینه تامین قطعات هواپیما نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به فرود اضطراری یک فروند هواپیمای ATR که سیستم سوخت رسانی موتور شماره ۲ آن در اثر گرما و رطوبت در گرگان مختل شده بود، گفت: وجود نقص فنی دلیلی بر مناسب نبودن این هواپیماها نیست، زیرا هواپیماهای جدید هم می توانند دچار نقص شوند.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: اینکه هواپیمای ای. تی. ار به علت نقص فنی فرود اضطراری داشته دلیلی بر کنار گذاشتن آن نیست.

بدری در خصوص توقف یکی از هواپیماهای ATR در فرودگاه مهرآباد نیز گفت: در انتظار نصب یک قطعه برای این هواپیما بوده ایم که پس از ارسال قطعه پروازها از سر گرفته شد، از این رو بدعهدی در ارسال تامین قطعه صورت نگرفته اما باید رایزنی برای تسریع در ارسال قطعه صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید ارسال قطعه برای هواپیماهای خریداری شده بدون وقفه انجام شود، افزود: بررسی قراردادهای هواپیماهای ای تی آر در کمیسیون عمران مجلس برای کاهش زمان ارسال قطعات مورد نیاز در دستور کار است.

نظر شما