شناسهٔ خبر: 41881 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها:

بیش از ۲۰ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند

اعزام حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا ظهر امروز (سه شنبه ) حدود ۲۰ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید محمود رضوی با اعلام خبر فوق افزود: این تعداد زائر ایرانی با ۷۸ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر و سعودی عازم مدینه منوره شدند.

وی با بیان این که عملیات رفت حج تمتع سال جاری در هفته نخست شهریورماه به پایان می رسد، گفت: عملیات بازگشت حجاج ایرانی نیز از فرودگاه جده و مدینه ۱۵ شهریورماه آغاز می شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی برای انجام حج تمتع عازم عربستان می شوند که حدود ۶۹ هزار زائر ایرانی توسط ایران ایر و مابقی توسط هواپیمایی سعودی اعزام می شوند.

رضوی افزود: زائران ایرانی از ۱۷ فرودگاه از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی ره با هواپیماهای ایران ایر عازم مدینه منوره و مکه مکرمه می شوند و شرکت هواپیمایی سعودی از سه فرودگاه تبریز ، مشهد و اهواز زائران را به عربستان سعودی منتقل می کند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: تاکنون زائران ایرانی از ۲ فرودگاه مشهد و تبریز توسط شرکت سعودی به مدینه منوره منتقل شده اند، اما هنوز پروازهای سعودی از فرودگاه اهواز به مدینه آغاز نشده است.

به گزارش ایرنا، عملیات رفت زائران ایرانی برای انجام حج تمتع از هشتم مرداد ماه آغاز شده و تا ۵ شهریورماه ادامه دارد و پس از آن از ۱۵ شهریورماه عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی آغاز می شود.

نظر شما