شناسهٔ خبر: 4190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزییات پروژه‌های افتتاح شده استان بوشهر به مناسبت دهه فجر

راه روستایی بهسازی و آسفالت راه‌های روستايی، روكش آسفالت راه‌هاي روستايی، فرعی و اصلی برخی از پروژه‌هایی هستند که به مناسبت دهه فجر در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر، عليرضا صفايي با بيان اين‌كه دهه فجر فرصتي مناسب براي ارائه خدمات دولت است، خاطر نشان کرد: چندین پروژه در استان بوشهر افتتاح شدند که این پروژه‌ها شامل بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي، روكش آسفالت راه‌هاي روستايي، فرعي و اصلي، احداث ابنيه فني، رفع نقاط حادثه خيز در قالب ۱۹ پروژه با اعتباري بالغ بر پنجاه و هشت ميليارد تومان هستند.

مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: محل تأمين اعتبارات اين طرح‌ها نيز از اعتبارات ملي و استاني تامین شده است.

صفايي با اشاره به تحول بزرگ انقلاب اسلامي در عرصه‌های عمراني و خدمات رساني دولت‌ها در راستاي محروميت زدايي و عمران و آبادي كشور گفت: اجراي پروژه‌هاي راهسازي در مناطق مختلف به خصوص در نقاط محروم و روستاها يكي از مهمترين رويكردهاي دولت است.

افتتاح راه روستایی چاه پیر به بنه گز

 مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت : محور راه روستايي چاه پير – بنه گز به عنوان يك راه ارتباطي مهم بين روستاهاي اطراف بوده و باعث كم شدن مسافت سفر اين روستاها به مراكز مهم جمعيتي استان مي‌شود.

 صفایی اظهار کرد: پروژه راه روستایی چاه پیر - بنه گز با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال نیز به بهره برداری رسیده که ادامه این طرح به سمت شهرآباد به زودی شروع می‌شود.

وی افزود: اين پروژه از سال ۹۰ با توجه به نياز به بالا بردن سطح كيفي و ايمني راه آغاز شد كه ابتدا چهار كيلومتر مسير آماده بهره‌برداري شد و اكنون نيز ادامه مسير كه از سوی اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر تكميل و امروز افتتاح شد.

صفایی بيان كرد : تعداد ابنيه فني به كار رفته در اين محور ۲۶ دستگاه است و حجم خاكريزي ۱۱۰ هزار متر مكعب انجام شده است.

بهره برداری از قطعه ۱۴ بزرگراه دیر - بوشهر

مدير كل راه و شهرسازي استان بوشهر در آيين بهره برداری از قطعه ۱۴ بزرگراه دیر - بوشهر اظهار کرد: قطعه ۱۴ این بزرگراه به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۱۱۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

صفایی با اشاره به این‌که کل این بزرگراه ۱۹۳ کیلومتر است، گفت: از آن‌جا که قطعه ۱۴ این پروژه از نقاط پرخطر و پرترافیک طرح است، این قطعه در اولویت اجرا قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر و امید کریدور شمالی و جنوبی استان به بزرگراه‌های مواصلاتی کشور متصل می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه از چند سال پیش آعاز به کار کرده اما به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود.

صفایی از بیش از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه بزرگراه بوشهر - دیر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه خاتم و مشاوران متخصص طراحی و مطالعه شده است و تا سال ۹۵ به بهره‌برداری کامل می رسد.

افتتاح چهار پروژه راهسازی در شهرستان دیر

به مناسبت دهه فجر و طی چند روز گذشته، چهار پروژه راهسازی در شهرستان دیر با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس و مسئولان محلی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنان آغاز شد.

فرماندار دیر در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحولات عظیم ، محرومیت زدایی و عمران و آبادی در جای جای کشور شده است.

حمزه اعتماد گفت: محور اصلی بزرگ راه سیراف در شهرستان دیر به سمت بوشهر بار ترافیکی زیادی دارد و نیاز بود که به این مسیر توجه جدی شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اولویت دار پرداختن به راه‌های شهری و روستایی است که مهم ترین رویکرد است و به آن توجه زیادی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی دیر هم گفت: پروژه روکش آسفالت حد فاصل پلیس راه تا شهر دوراهک در دو قطعه به طول ۵.۶ کیلومتر با اعتبار ۹میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

حسن زارعی افزود: همچنین عملیات اجرایی تعریض پل‌های محور حد فاصل پلیس راه تا شهر دوراهک به تعداد ۴۳ دهانه پل با اعتبار هفت میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و احداث دوربرگردان روستای احمد آباد شهرستان دیر با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز شده است.

وی با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های راهسازی در مناطق مختلف یکی از مهم ترین رویکردهای دولت است، گفت: احداث، ترمیم و روکش آسفالت راه‌های گامی موثر در توسعه و ایمنی جاده‌هاست./

نظر شما