شناسهٔ خبر: 41941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای دوبانده سازی محور بیرجند- قاین در سه قطعه

جلسه مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه اضطراری کمیسیون ایمنی حمل‌و‌نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان با بیان اینکه محور بیرجند- قاین ازمحورهای پرحادثه استان است، گفت: تکمیل دوبانده سازی این محور در سه قطعه درحال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری با اعلام این خبر افزود: ۲۱.۸ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده و ۲۱.۵ کیلومتر آماده بهره برداری و ۵۶.۱ کیلومتر هم در دست اجراست.

وی تجهیز و نصب علایم برای این محور را از مشکلات پیش رو اعلام و ابراز امیدواری کرد كه با پیگیری مسئولان مربوط این مشکل مرتفع شود.

جعفری طول راه‌های استان را ۱۳ هزارو ۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این میزان سه درصد بزرگراه، چهار درصد راه اصلی، شش درصد راه فرعی و پنج درصد راه روستایی است.

وی با بیان اینکه طول متوسط راه‌های استان پنج درصد راه‌های کشور و جمعیت و وسعت استان یک درصد کشور است، گفت: با توجه به این آمار رقم اعتبارات اختصاص یافته به استان بسيارکم است.

جعفری با اشاره به وقوع تصادفات اخیر در محور دیهوک به راور ، بازگشایی ۱۵ کیلومتر ازباند دوم این محور را یادآور شد و افزود: از ۱۷ کیلومتر انتهایی این حوزه فقط دو کیلومتر آسفالت نشده كه در اولویت كاری راه وشهرسازی قرار دارد و بعد از تکمیل به عنوان باند دوم بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس نظر اداره‌كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای باید قسمت جدید دو طرفه و قسمت قدیمی از مسیر حذف شود در حالی که نظر اداره‌کل راه و شهرسازی و پلیس بر این مهم است که با وجود بالا بودن آمار و شدت تصادفات، این محور به صورت یک طرفه بازگشایی و این اقدام به عنوان مصوبه اعمال شود. بازگشایی باند دوم ورودی فرودگاه، شست‌وشوی علایم، حضور اکیپ‌های هلال احمر، پلیس راه و ...در محورها، حضور ۱۰ خودروی سواری کنترل نامحسوس، خط‌کشی راه‌های شریانی و ... از مصوبات جلسه قبل این کمیسیون بود که مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما