شناسهٔ خبر: 41948 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترين خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

آغاز عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک خوزستان/ بازدید مهرآبادی از سایت مسکن مهر یزد و اصفهان/ افتتاح ۴۰ کیلومتر بزرگراه سیستان و بلوچستان در هفته دولت/ بهره‌برداری از ۳۰ كیلومتر محور ایلام- مهران تا اربعین حسینی(ع)

گزارش آخر هفته آغاز عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، بازدید مهرآبادی از سایت مسکن مهر یزد و اصفهان، بهره‌برداری از ۳۰ كیلومتر محور ایلام- مهران تا اربعین حسینی(ع)به گفته مدیرکل راه و شهرسازی این استان و خبر پیشرفت ۸۸ درصدی فاز نهایی بزرگراه تاکستان- آوج همدان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با مروزی بر اخبار راه و شهرسازی در استان‌های مختلف می‌توان اهم این اخبار را چنین مطرح کرد:

خوزستان 

عملیات اجرایی باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک در خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد، این در حالیست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هدف از اجرای پروژه باند دوم بزرگراه هفتکل – باغملک کاهش سوانح رانندگی و تصادفات است که این پروژه در مدت زمان سه سال اجرایی می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر لزوم اتمام طرح مسکن مهر در سراسر کشور از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این طرح‌ها را در شهرهای مختلف خوزستان تکمیل و واگذار کنند.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی گفت: در دولت تدبیر و امید با رشد محسوس انواع راه شامل بزگراه، راه اصلی و فرعی و روستایی در این منطقه مواجه شدیم.

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: تیم‌های نظارت اداره‌کل راه و شهرسازی در سال ۹۵ بیش از ۳۹۳ هزار متر مربع از ساخت‌و‌سازهای استان را مورد بازدید قرار داده‌اند.

سیستان و بلوچستان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از افتتاح در مجموع ۴۰ کیلومتر از بزرگراه‌های زاهدان- زابل و زاهدان- بم در هفته دولت خبر داد و با بیان اینکه پرونده مسکن مهر این استان تا آبان امسال بسته می‌شود، گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی اختصاص ۲۲ میلیارد تومان برای ساماندهی چهار شهر زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار پیگیری شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت:قطعه شش بزرگراه زابل ـ زاهدان ۲۴ کیلومتر طول دارد که ۱۲ کیلومتر آن با یک لایه آسفالت زیر عبور رفته و با اجرای لایه دوم آسفالت به‌ طور رسمی در شهریور ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حراسان جنوبی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در جلسه اضطراری کمیسیون ایمنی حمل‌و‌نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان با بیان اینکه محور بیرجند- قاین ازمحورهای پرحادثه استان است، گفت: تکمیل دوبانده سازی این محور در سه قطعه درحال اجراست.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: چهاربانده کردن محور ایلام- مهران با پیشرفت خوبی همراه است و پیش‌بینی می‌شود تا اربعین سال جاری حدود ۳۰ كیلومتر از این محور زیر بار ترافیك برود.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم در توضیح دلایل عدم پیشرفت مناسب پروژه پل پردیسان گفت: مشکل این پروژه به بخش تملکات برمی‌گردد که متأسفانه شهرداری بخش تملکات را قطعی نکرده است.

فارس

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مرودشت و خط دوم راه‌آهن شیراز – مرودشت خواهیم بود.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: بهسازی و آسفالت ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان سنندج در حال اجراست.

تهران

استاندار تهران با انتقاد از افتتاح زودهنگام خط ۸ مترو گفت: آقایان چه عجله ای در افتتاح پروژه ای داشتند که نمی توان آن را به بهره برداری رساند.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از افتتاح پنج پروژه راهسازی ازجمله بخشی از بزرگراه جهرم- فسا و نیز تقاطع غیرهمسطح گهکم در محور بندرعباس- سیرجان درهفته دولت خبر داد و با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین طرح جامع بهسازی بافت ناکارآمد مرکز استان گفت: ۴۶۹ واحد مسکن مهر استان هفته دولت و واحدهای باقی‌مانده نیز تا پایان امسال تحویل می‌شوند.

گلستان

رئیس اداره حمل‌و‌نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: برای توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی روستایی شامل خودروهای سمند با کاربری تاکسی EF۷ و تسهیل زمان تردد روستاییان به مناطق شهری، تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده توسط مسئولان و متولیان امر یاسوج به شبکه آزاد "اصفهان-شیراز" متصل می‌شود.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: پرداخت تسهیلات طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مسافر بین شهری و روستایی با نرخ سود شش درصد در همدان انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی احداث ۱۳ کیلومتر نهایی بزرگراه تاکستان- رزن- آوج از افتتاح سه پروژه راه روستایی همچنین ۶۷۱ واحد مسکن مهر همدان در هفته دولت خبر داد و گفت: تهیه سطح یک سند بازآفرینی استان همدان در دست تصویب است.

یزد

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در چهار سال گذشته، با تمام هجمه‌های منفی علیه دولت، ۸۸۰ هزار واحد مسکن مهر معادل سالانه ۲۲۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار شد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه طرح جامع شهر یزد در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با معیارهای یونسکو در حال تجدیدنظر است، گفت: ستاد راهبردی بافت به همراه ۱۰ کمیته زیرمجموعه آن تشکیل شده است که هرکدام موضوعات خاصی را دنبال می‌کنند.

کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تحقق یکی دیگر از وعده‌های دولت یازدهم در استان خبر داد و گفت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن کرمانشاه پیش از مراسم تنفیذ رئیس جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب پایان یافت و آرزوی تاریخی مردم استان محقق شد.

گیلان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به گیلان و شرکت در جلسه شورای حمل و نقل این استان از حل مشکلات و موانع موجود در حوزه استخدامی، بودجه‌ای و ساختاری این وزارتخانه خبر داد.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه تمام واحدهای مسکن مهر درتعهد این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده از پیشرفت مطلوب و افتتاح پروژه‌های مهم راهسازی لارستان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان اجرای پروژه‌های محرک بهسازی شهری برای جلب اعتماد و مشارکت سرمایه‌گذاران است.

اصفهان 

۷۲ مورد از موارد ۵ شهر استان اصفهان در جلسه کمیسیون ماده ۵ و ۹۱ مورد از موارد داخل و خارج حریم ۲۹ شهر استان در جلسه کارگروه تخصصی و امور زیر بنایی و شهرسازی بررسی شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، در بازدید از سایت‌های مسکن مهر خمینی‌شهر و مبارکه گفت: جهت احداث مسجد به متراژ ۶۰۰ متر، مبلغ پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی گفت: اصلاح وتدقیق محدوده شهر ارومیه همچنین توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهر از اولویت‌های مدیریت شهری است.

نظر شما