شناسهٔ خبر: 41950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب شد

محمدعلی نجفی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران امروز - پنجشنبه - و با انجام رای گیری، «محمدعلی نجفی» را به عنوان سیزدهمین شهردار پایتخت انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا، منتخبین شورا چندی پیش ۷ نفر را به عنوان گزینه های تصدی شهرداری تهران انتخاب و از آنها برنامه عملیاتی برای مدیریت شهر خواستند.

۲ نفر از این تعداد به دلیل حضور در دولت دوازدهم انصراف خود از تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند و در نهایت محمدعلی نجفی، الهه کولایی، محسن مهرعلیزاده، سیدحسن مرعشی و محمدعلی افشانی برنامه خود برای مدیریت شهر تهران را به منتخبین شورا ارائه کردند.

تا پیش از برگزاری انتخابات ۶ نفر از گزینه های پیشنهادی انصراف دادند و رای گیری برای انتخاب شهردار میان محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده برگزار شد.

منتخبین شورای شهر تهران امروز و پس از ارائه برنامه های گزینه های پیشنهادی، محمدعلی نجفی را از طریق رای گیری به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران طی ۲ روز(دیروز و امروز) برنامه های خود برای مدیریت شهر را به منتخبین شورای پنجم ارائه کردند و سئوالات آنها در خصوص دیدگاهها و رویکرد آنها برای مدیریت پایتخت پاسخ گفتند.

فعالیت رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ۱۲ شهریورماه آغاز می شود و شهردار منتخب پس از شروع بکار شورا و رای گیری مجدد ۱۵ شهریورماه رسمیت پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز می کند.

با انتصاب شهردار جدید، نجفی جایگزین محمدباقر قالیباف می شود که از ۱۲ سال پیش تاکنون مدیریت شهر تهران را دراختیار داشته است.

نظر شما