شناسهٔ خبر: 41983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس:

در برخورد با شرکت‌ها و رانندگان متخلف بسیار جدی هستیم

اتوبوس در سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰۰ پرونده در کمیسیون تخلفات حمل و نقل جاده‌ای موضوع تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حرفه‌ای (ماده ۱۱ و ماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان) رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علی یزدانی معاون حمل و نقل این اداره کل با اشاره به نقش نظارت و برخورد جدی با تخلفات در حوزه حمل و نقل گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری پرونده بیش از ۴۰۰ پرونده استخراج و تشکیل جلسه داده شد.

وی افزود: از پرونده‌های رسیدگی شده موضوع ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده‌ای، ۲۱ درصد تبرئه و ۶۷ درصد با محرومیت یک‌ماهه، ۷ درصد محرومیت دوماهه، ۳ درصد محرومیت سه‌ماهه و ۲ درصد محرومیت با تعلیق اجرا روبرو شدند.

یزدانی در خصوص تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز اضافه کرد: ۹۱ فقره گزارش از سیستم تخلفات استخراج گردید که مربوط به ۶۶ شرکت حمل و نقلی بوده است که در ۵ جلسه مورد رسیدگی کمیسیون ماده ۱۲ استان قرار گرفتند و از مجموع آراء صادره ۱ فقره رأی اهتمام، ۱۷ فقره رأی تبرئه، ۶ فقره رأی تذکر، ۲ فقره رأی تعلیقی یک‌ماهه پروانه و ۳۹ فقره رأی جریمه صادر گردیده است.

بر اساس این گزارش تأخیر در ساعت حرکت اتوبوس‌ها، نقص فنی و عدم ارائه سرویس‌دهی مناسب عمده این تخلفات را تشکیل می‌دهد.

 شایان ذکر است استمرار در برگزاری جلسات کمیسیون و برخورد قانونی با شرکت‌های متخلف، موجبات کاهش میزان سطح تخلفات و رعایت بیشتر قوانین و مقررات در حوزه فعالیت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان را فراهم کرده است.

نظر شما