شناسهٔ خبر: 41988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

وی گفت: راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است.

حیدری تصریح کرد: نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود.

وی گفت: سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد. نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم.

حیدری افزود: نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود.

نظر شما