شناسهٔ خبر: 41998 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در آستانه روز رای اعتماد اعلام شد:

ارزيابی نمایندگان مجلس از عملکرد ۴ ساله وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی/ حمایت قاطع وکلای مردم از آخوندی و اقدامات ارزنده او در حوزه مسکن، شهرسازی و حمل و نقل

طرح پس از اعلام اسامی و برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس، نمایندگان خانه ملت با بررسی کارنامه و برنامه‌های وزرا، اقدام به اظهار نظر درباره عملکرد وزاری پیشنهادی کردند که در گزارش حاضر دیدگاه‌های بیش از ۲۰ نماینده مجلس درباره عملکرد دکتر عباس آخوندی منعکس شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدگاه‌ها و نظرات بیش از 20 نماینده مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در پی آمده است:

دامادی: تمدید سیاست حضور عباس آخوندی اقدام خوبی است

دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به معرفی دوباره عباس آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، افزود: تکمیل مسکن مهر پروژه نخست این وزیر در حوزه مسکن بود که توانست نمره مثبتی از آن دریافت کند و در سایر حوزه ها نیز عملکرد قابل دفاعی دارد.

وی ادامه داد: تمدید سیاست حضور عباس آخوندی به عنوان سکاندار وزارت راه و شهرسازی اقدام خوبی از سوی دولت بوده زیرا وی کارشناس این حوزه بوده و می تواند تحولی در آن ایجاد کند.

..........................

ديدگاه‌هاي ۱۰ نماينده مجلس درباره مهم‌ترین اقدامات وزير راه و شهرسازی دولت یازدهم

...........................

بدری: عملکرد آخوندی در حوزه‌های مختلف قابل دفاع است

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به معرفی دوباره آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی، تصریح کرد: آقای آخوندی در حوزه های مختلف اعم از راه، حمل و نقل و غیره عملکرد قابل دفاعی داشته است.

عباسعلی پوربافرانی: به حضور مجدد آخوندی رای موافق می دهم

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس درباره وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی نیز خاطرنشان کرد:انصافا آخوندی  در دوره وزارت پرتلاش بودند اما حوزه راه یک حوزه بسیار وسیعی است بدین معنا که حوزه راه شریان حیاتی کشور به شمار می آید.

 بافرانی افزود: ما برای رسیدن به شرایط مطلوب درحوزه راه و شهرسازی، فاصله زیادی داریم بنابراین باید آقای اخوندی در این راستا تلاش مضاعف کنند ودر برخی از جاها   نیز باید  تغییراتی  اعمال شود  و در مجموع امیدواریم اقای آخوندی با برنامه های جدیدی که دارند بتواند سیرتوسعه ای  در وزارت راه و شهر سازی را وسعت ببخشند.

وی ادامه داد:  ایشان موضوعاتی همچون مسکن و حوزه راه را برطرف  کنند و اما بنده در نهایت رای موافق به حضور مجدد آخوندی در کابینه می دهم.

لاهوتی: عملکرد آخوندی در حوزه حمل‌ونقل بی‌سابقه بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس به آخوندی اعتماد می کند و موافق ابقای وی در دولت دوازدهم است، گفت: باید نقد منصفانه به عملکرد وزیر راه و شهرسازی داشت و عملکرد آخوندی در حوزه حمل و نقل و ترابری بی سابقه بوده است.

لاهوتی با اشاره به نوسازی ناوگان هوایی در دولت یازدهم اظهار داشت: پس از برجام تحول عظیمی در صنعت هوایی کشورمان رخ داد به طوری که توانستیم با شرکت‌های بزرگ هواپیماساز قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما منعقد کنیم که تاکنون ۷ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان شده است.

حسنی‌جویباری: برنامه‌های اجرایی آخوندي می‌تواند روند صعودی وزارت راه و شهرسازی را در سالهای آتی هدفمند كند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد آخوندی در دوره وزارتش مناسب بوده است گفت: شنیده ها درباره وزیر پیشنهادی  راه و شهرسازی حکایت از این موضوع دارد که برنامه  های اجرایی  ایشان می تواند روند صعودی  وزارت راه و شهرسازی را در  سالهای آتی هدفمند کند بنابراین با توجه به تجربیات ایشان در حوزه راه و شهرسازی بنده رای موافق برای تصدی در پست وزارت به وزیر پشینهادی راه و شهرسازی می دهم.

حسنی‌جویباری افزود: ما انتظارداریم از آقای آخوندی که حداقل تا آخر سال، سوت راه آهن رشت را به گوش بشنویم.

محمدرضا رضایی: آخوندی این بار هم از مجلس رای اعتماد می‌گیرد

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آخوندی این بار هم از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، گفت: موضوع مسکن فرادستگاهی است و تنها یک وزارتخانه راه و شهرسازی نمی‌تواند عامل خروج رکود از بازار مسکن باشد.

وی با بیان اینکه آخوندی در وزارت راه و شهرسازی تجربه ۴ ساله کسب کرده است و می تواند در ادامه مدیریت وی و تصمیم گیری ها بسیار موثر باشد، گفت: عملکرد آخوندی در بخش حمل و نقل و ترابری قابل قبول است و وی در کابینه دولت دوازدهم باقی می‌ماند.

رحیم زارع: آخوندی پروژه‌های کلان را با توجیه اقتصادی اجرا کرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد و برنامه های ارایه شده از سوی عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی افزود: وی در طول چهارسال گذشته عملکرد خوبی داشته و با اولویت بندی کارها، گام های خوبی را در توسعه خطوط راه آهن، راه های روستایی، نوسازی ایرلاین ها برداشته است.

نایب کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: عباس آخوندی به رغم محدودیت اعتبارات عملکرد مثبتی در وزارت راه و شهرسازی داشته است و تمامی پروژه‌های کلانی که اجرا کرد توجیه اقتصادی داشت.

سید احسن علوی: پذیرش وزارت راه و شهرسازی از سوی آخوندی ایثارگری و دلسوزی برای مردم و نظام است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عملکرد وزارت راه و شهرسازی طی دولت یازدهم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمان فعلی هرکسی که حاضر به پذیرش جایگاه وزارت راه و شهرسازی می‌شود فردی ایثارگر و دلسوز مردم و نظام است چراکه در شرایط کنونی کشور وزیر شدن در مقابل این تعداد از طلبکاران و مدعیان با این بودجه ناچیز کار ساده و راحتی نیست.

رسول خضری: عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قابل قبول است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد آخوندی در بخش راه و ترابری قابل قبول است، گفت: عباس آخوندی از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.

 وی گفت: مشکلات بخش مسکن ناشی از سیاست‌های کلی دولت است. دولت به دنبال اجرای مسکن اجتماعی و حمایتی است. هر چند در چهار سال گذشته این طرح به دلایلی از جمله کمبود اعتبارات به اجرا نرسید اما امیدواریم در این دوره این وعده‌ها محقق شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌ آخوندی توجه به راه‌های کشور را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده است، اظهار داشت: یکی از اولین اصول توسعه زیرساخت‌ها، جاده‌ها و راه‌ها است که آخوندی با توجه به کمبود منابع مالی در چهار سال گذشته در این حوزه توانسته خوب عمل کند.

خضری تاکید کرد: با توجه به این کارنامه ایشان از مجلس رای اعتماد می‌گیرد.

علیرضا رحیمی: قدرت پاسخگویی آخوندی حکایت از تسلط او بر وزارت راه و شهرسازی دارد

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جو سازی‌های سیاسی علیه اخوندی در مجلس ایجاد شده بود، گفت: امیدواریم آقای آخوندی کار خود را در دولت دوازدهم با رای بالا از مجلس آغاز کند.

علیرضا گفت: آخوندی کمتر از دو ماه پیش به صحن مجلس آمد و به سوال نمایندگان پاسخ داد و برخی از ابهاماتی که در مورد حوزه وزارتی ایشان ایجاد شده بود، رفع شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که نمایندگان در آن جلسه نسبت به عمکرد ایشان پیدا کردند و جو سازی‌هایی که برعلیه ایشان ایجاد شد و بعداً مشخص شد که بیشتر سیاسی است تا اقتصادی .

این نماینده مجلس با بیان اینکه قدرت پاسخگویی آخوندی حکایت از تسلط آن بر حوزه خود داشت  و جو مجلس به نفع وی است، اظهار داشت:  آخوندی یکی از وزرایی است که هم در مجلس قبلی و هم در این مجلس بارها به صحن آمده و پاسخگوی سوالات و استیضاح بوده و هربار توانسته اعتماد مجلس را جلب کند.

یوناتن بت کلیا: آخوندی ادامه دهنده اقدامات ۴ ساله گذشته است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به تجربه چندین ساله آخوندی در وزارتخانه و اقداماتی که در ۴ سال اخیر انجام داده می توان به ادامه این روند از جانب وی امیدوار بود.

تاجگردون: آخوندی توانست ده‌ها فروند هواپیمای نو خریداری کند

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: آخوندی و تیم وی در وزارت راه وشهرسازی توانستند بعد از رایزنی‌های طولانی و ارتباط‌گیری‌های مختلف، ده‌ها فروند هواپیمای نو خریداری کنند. آن هم در صورتی که حداکثر پرداختی دولت به عنوان خریدار 15درصد بوده و بقیه از طریق منابع اعتباری خارجی تامین شده است.

وی در خصوص معرفی عباس آخوندی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: وی دو بار تاکنون استیضاح شده و هر بار نسبت به دفعه قبل رای در مجلس بیشتری آورده است، همین امر نشان می‌دهد که آخوندی تبحر خوبی در قانع کردن نمایندگان دارد.

محمدرضا تابش: انتقادها از «آخوندی» از سر ناآگاهی است

نایب رییس فراکسیون امید درباره برخی از انتقادات نمایندگان به آخوندی در خصوص توجه بیش از حد وی به توسعه ناوگان هوایی گفت: این صحبت‌ها همه از سر ناآگاهی است و اصلاً قابل قبول نیست. اگر این آقایان مذاکرات و بحث‌هایی که در هیات دولت می‌شود را مرور کنند می‌بینند که ایشان فردی است که همه بحث‌ها شرکت می‌کند و دارای نظر است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود دغدغه یک وزیر راه و مسکن راه‌آهن نباشد یا اینکه به قطار شهری اهمیت ندهد. آخوندی با کمبود بودجه‌ای که داشت علاوه بر اینکه سعی کرد کیفیت راه‌آهن کشوری را بالا ببرد اقدام به توسعه خطوط ریلی کشور نیز کرد.

حمایت فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم

فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با استماع گزارش عملکرد عباس آخوندی در دولت یازدهم و برنامه‌های وی برای وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم حمایت خود را اعلام کردند.

رضایی کوچی، بهرام نیا، شهریاری، حسن بیگی و ناصری نژاد حمایت خود از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی را اعلام و بر ضرورت توجه به پروژه‌های عمرانی و برنامه ششم توسعه به‌طور هم‌زمان تأکید کردند.

نظر شما