شناسهٔ خبر: 42062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور خبر داد:

اختصاص ۱۴۰ هزار هکتار از مناطق شهری کشور به بافت‌های ناکارآمد/ ارتقای کیفیت زندگی مردم مهمترین هدف بازآفرینی است

جلسه مدیرکل ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور گفت: نزدیک به ۱۴۰ هزار هکتار از مناطق شهری کشور را بافت‌های ناکارآمد شامل بافت‌ فرسوده، تاریخی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری ایرنا، نریمان مصطفایی، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفزینی شهری پایدار در جلسه ستاد بازآفرینی شهر جوانرود افزود: ۵۵ هزار نفر از جمعیت کشور در ۱۱۰ شهر در این سه نوع بافت زندگی می‌کنند.

وی گفت: جمعیت یادشده براساس سند ملی بازآفرینی نیازمند توجه جدی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی در حوزه های مختلف هستند.

مدیرکل ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر و بهبود زندگی در مناطق محروم است.

مصطفایی به تسهیلات بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد هشت درصد برای انبوه‌‌سازان، ۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و برای شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه بافت‌های فرسوده شهر جوانرود قول پیگیری حل این مشکلات را داد.

آرش لهونی، فرماندار جوانرود نیز با تشریح مشکلات حوزه بافت فرسوده این شهرو با تقدیر از مساعدت وزارت راه و شهرسازی برای احداث سالن ورزشی در محله باباجانی خواستار مساعدت این وزارتخانه برای بهسازی بازارچه و مقاوم‌سازی کانال سنگی و نیز احداث پارکینگ طبقاتی در سطح شهر شد.

در حاشیه این جلسه نیز مدیرکل ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور، فرماندار جوانرود و دیگر مسئولان از احداث سالن ورزشی بلند محله باباجانی و چندین پروژه بازآفرینی  دیگرشهر جوانرود بازدید کردند.

شهر جوانرود ۱۰۶ هکتار بافت فرسوده شهری دارد.

 

نظر شما