شناسهٔ خبر: 42072 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

موافقت با ساخت ۴ سازه دریایی در سواحل شمال و جنوب کشور

ساحل خزر مسئول دبیرخانه کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تمدید و مجوز ساخت ۴ سازه دریایی در سواحل کشور موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بهزاد الوند، افزود: پس از دریافت مدارک متقاضیان از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور به آدرس SM.PMO.IR درخواست های آنان از دیدگاه حقوقی، امور بندری، اموردریایی، حفاظت ایمنی و محیط زیست، سازه دریایی و مهندسی سواحل این درخواست ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

رئیس اداره مدیریت سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی با حضور اکثریت اعضا و مشاورین در نهایت با تمدید مجوز ساخت کارگاه شناورهای دریایی و نیز ساخت مرکز تعمیر شناور در استان بوشهر موافقت کرد.

مسئول دبیرخانه کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر اظهارداشت: این کمیته همچنین با تمدید مجوز ساخت بندر صیادی امام (ره) در استان خوزستان و تمدید موافقت اولیه مجموعه تفریحی شهرداری نوشهر در سواحل شمال کشور موافقت کرد.

به گزارش ایرنا طبق بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلس و الحاقیه تبصره مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از طریق مراجع ذیصلاح قانونی در سواحل کشور جلوگیری کند.

این اقدام به منظور حفاظت از سواحل کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیراصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری است و تمام متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی موظفند قبل از هرگونه اقدام جهت ساخت سازه دریایی از سازمان بنادر و دریانوردی مجوزهای قانونی را اخذ کنند.

نظر شما