شناسهٔ خبر: 42098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال تولید و اشتغال محقق شد:

افزایش اشتغال رانندگان در حوزه حمل‌و‌نقل کالای استان لرستان

علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در چهارماه نخست سال جاری ۱۵هزار و ۷۶۰ راننده در حوزه حمل‌و‌نقل بار استان فعالیت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد هفت درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با اشاره به عملکرد چهارماه نخست امسال درحوزه حمل‌و‌نقل کالا گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان تیرماه یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۴۸ تُن انواع کالا از طریق ناوگان حمل بار استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۷ درصد افزایش یافته است.

علی زندی‌فر با بیان اینکه این میزان بار در قالب ۱۲۵هزار و ۴۴۳ فقره بارنامه جابه‌جا شده است، افزود: این در حالی است که در چهارماه اول سال ۹۵ تعداد ۱۱۱هزار و ۱۹۲ فقره بارنامه در استان صادر شده بود و نشان از افزایش ۱۲.۸درصدی صدور بارنامه در چهارماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی این افزایش را نتیجه رشد اقتصادی، کنترل دروازه‌ای ناوگان بار و کنترل نرخ حمل دانست و گفت: درمجموع در سال ۹۵ بالغ بر پنج میلیون و ۲۱هزار و ۲۵۵تن انواع کالا در قالب ۳۹۵هزار و ۳۷۸ فقره بارنامه از طریق ناوگان حمل بار استان جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان از افزایش هفت درصدی اشتغال در ناوگان حمل بار استان خبر داد و افزود: در چهارماه نخست سال جاری ۱۵هزار و ۷۶۰ راننده در ناوگان حمل بار استان فعالیت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴هزار و ۷۳۶ نفر از رشد هفت درصدی برخوردار شده است.

به گفته زندی‌فر علی‌رغم افزایش اشتغال در بخش حمل بار استان، شاهد کاهش ۲.۴ درصدی تعداد خودروهای این ناوگان در لرستان هستیم به طوری که تعداد این خودروها از ۸۹۲۳ دستگاه در چهارماه نخست ۹۵ به ۸۷۰۳ دستگاه در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.

وی میانگین عمر ناوگان حمل بار استان در چهارماه نخست امسال را ۱۵.۱۹ سال عنوان کرد و افزود: این در حالی است که عمر این ناوگان در چهارماه اول سال گذشته ۱۵.۸۳ سال بوده که نشان می‌دهد این ناوگان چهاردرصد جوان‌تر شده است.

نظر شما